یک چیدمان زیبا با آباژور

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آباژور ها در ایران بیشتر کاربری دکوراتیو دارند و زینت بخش اتاق های نشیمن ، پذیرایی و خواب می شوند، در اتاق خواب ‎ها به عنوان چراغ خواب و یا چراغ مطالعه از آباژورها استفاده می ‎شود، در نشیمن روی میز های عسلی یا میز های دکوراتیو کنار سالن آن‎ ها را مشاهده می ‎کنیم.
چیدمان آباژور در خانه

انواع آباژورهایی که در فروشگاه‌ها موجودند بسیار زیاد هستند، به طوری که شما برای انتخاب طرح مورد نظر خود دچار تردید می‌شوید. برای انتخاب چیدمان آباژور در خانه لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که امروز در مجله دلتا آن‌ها را مورد برسی قرار می‌دهیم.

انواع آباژور

چیدمان لوکس

انواع آباژور به دو دسته کلی تقسیم می‎شوند:

۱-آباژورکنار سالنی که به آن‎ها آباژور ایستاده یا آباژور پایه بلند هم گفته می‎شود.

۲-آباژورهای رومیزی که به عنوان چراغ خواب و یا چراغ مطالعه نیز از آن‎ها استفاده می‎شود.

کاربری آباژور مورد نیاز شما چیست؟

دقت کنید اگر شما می‎خواهید آباژور شما در دکوراسیون داخلی منزل تان فقط یک وسیله تزیینی باشد، باید از آباژور‌هایی با کلاهک‌های رنگ تیره استفاده کنید. چون نور کمی دارند. ولی اگر از آباژور به عنوان یک منبع نور می‌خواهید استفاده کنید باید آباژورهایی را انتخاب کنید که کلاهک‌های رنگ روشن دارند و نور زیادی را دارا می‎باشند.

شکل فیزیکی آباژور را چگونه انتخاب میکنید؟

آینه کاری

اگر آباژور ما رومیزی باشد، پس میز مورد نظر مهمترین عامل برای انتخاب ما است، اگر میزی که برای قرار دادن زیر آباژور انتخاب کرده اید گرد یا مستطیل شکل است، بهتر است کلاهک آباژور نیز با میز شما هماهنگ باشد. همچنین از نظر رنگ و طرح و مدل ،سعی کنید آباژور شما با میزتان مطابقت داشته باشد.

مکان‎‌های مناسب برای قرار دادن آباژور

3 4 یک چیدمان زیبا با آباژور

چیدمان آباژور در خانه قواعد خاصی دارد. درهر نقطه خالی که دارید ،آباژور را قرار ندهید، آباژورها فضای کمی را می‎گیرند، اما باید برای قرار دادن آن‌ها به تاثیر آن بر بیننده و همچنین کاربرد آن در نقاط مختلف توجه کرد.

  1. اگر در منزل خود پیش ورودی دارید می‎توانید آباژور را روی میز یا کنسولی در پیش ورودی جلوی درقرار دهید این کار فضایی برای خوش‌آمدگویی مهمانان فراهم می‎کند که تاثیر خوبی روی بیننده دارد.
  2. اگر میزهایی در دو طرف کاناپه یا مبل خود در پذیرایی دارید قرار گرفتن آباژورها روی میزها می‌تواند هم فضایی برای مطالعه به وجود آورد هم از نظر بصری فضای شما تعادل خواهد داشت.
  3. اگر در فضای پذیرایی خود آینه کنسول دارید یا همچنین در اتاق‌ها دراور دارید توجه کنید که وجود یک آباژور مقابل آینه روی دراور یا کنسول، با انعکاس نور به بزرگنمایی فضا کمک می‌کند.
  4. معمولا شومینه یک کانون مرکزی در فضای منزل است. از این رو شما می‎توانید با قرار دادن آباژورهای باریک با ارتفاع بیشتر روی طاقچه شومینه به تقویت این نقطه در فضا کمک کنید.
  5. قرار دادن دو آباژور روی پاتختی‎های دو سوی تختخواب، هم برای ایجاد تعادل و هم برای ایجاد نوری مناسب برای مطالعه، مناسب خواهد بود.
  6. آباژور روی میز مطالعه و کار،به عنوان جایگزین برای چراغ مطالعه خواهد بود.
  7. انعکاس نور در صفحه تلویزیون، مشکلی است اکثرا با آن مواجه هستیم. همچنین، قرار دادن آباژوری کنار تلویزیون و با نور خیلی کم می‌تواند این مشکل را حل کند.

یکی از المان‌هایی که می‌تواند نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد، چیدمان آباژور در خانه می‌باشد. انواع آباژور و استفاده درست از آن می‌تواند یک فضای ساده را به فضایی زیبا تبدیل کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…