درمان بی اشتهایی در بزرگسالان با گیاهان دارویی

۱۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی داروهای گیاهی باعث تحریک اشتها و حل معضل بی‌اشتهایی در بزرگسالان می‌شوند. این گیاهان اما ممکن است با برخی داروهای خاص تداخل داشته باشند.
درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان نیاز به ملاحظات بسیاری دارد و برای تشخیص و مدیریت صحیح آن، مشورت با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

در حالی‌که داروهای گیاهی می‌توانند به عنوان یک رویکرد مکمل در درمان بی‌اشتهایی استفاده شود، نباید جایگزین درمان‌های مبتنی بر شواهد و نظارت پزشکی شوند. برخی از داروهای گیاهی که در درمان بی‌اشتهایی در بزرگسالان موثر واقع می‌شوند عبارتند از:

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه رایج است که به دلیل خواص گوارشی آن شناخته شده است. ممکن است به تحریک اشتها و بهبود هضم کمک کند. زنجبیل را می‌توان به عنوان چای مصرف، به وعده‌های غذایی اضافه یا به شکل مکمل مصرف کرد. با این حال، استفاده از زنجبیل تحت راهنمایی یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است.

بابونه

بابونه گیاهی تسکین‌دهنده است که اغلب برای اثرات آرام‌بخش از آن استفاده می‌شود. ممکن است به کاهش اضطراب و تقویت آرامش کمک کند، که می‌تواند برای افراد مبتلا به بی‌اشتهایی که سطوح بالایی از استرس را تجربه می‌کنند و رابطه اضطراب و بی اشتهایی مفید باشد.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

چای بابونه یک راه محبوب برای مصرف این گیاه است، اما ممکن است به شکل مکمل نیز در دسترس باشد و در درمان بی اشتهایی در بزرگسالان موثر واقع شود.

خار مریم

خار مریم گیاهی است که معمولأ به دلیل خواص ضد افسردگی از آن استفاده می‌شود و به کاهش علائم افسردگی در افراد و درمان بی اشتهایی ناشی از افسردگی کمک می‌کند. با این حال، خار مریم می‌تواند با برخی از داروها، از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد بارداری‌های هورمونی، و رقیق کننده‌های خون تداخل داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از استفاده با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار گیاهی است که به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. ممکن است به تسکین ناراحتی‌های گوارشی کمک کند و باعث بهبود دستگاه گوارش شود. از این گیاه برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان به عنوان چای و دمنوش استفاده می‌شود.

ریشه شیرین بیان

اعتقاد بر این است که ریشه شیرین بیان دارای خواص افزایش دهنده آدرنال است و  به بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی کمک می‌کند و از همین طریق به درمان بی اشتهایی در بزرگسالان کمک می‌کند. توجه به این نکته مهم است که ریشه شیرین بیان می‌تواند فشار خون را افزایش دهد و ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین باید تحت راهنمایی یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی استفاده شود.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

ریشه جنتیان

ریشه جنتیان به طعم تلخ آن معروف است و اغلب برای تحریک اشتها و بهبود هضم استفاده می‌شود. می‌توان آن را به صورت چای، دمنوش یا به شکل کپسول مصرف کرد. ریشه جنتیان در افراد مبتلا به زخم معده یا فشار خون بالا باید با احتیاط مصرف شود.

آشواگاندا

این گیاه که به نام‌های جنسینگ هندی و گیلاس زمستانی نیز شناخته می‌شود، یک گیاه سازگار است که به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند و می‌تواند برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان موثر باشد. همچنین به تعادل هورمون‌ها و بهبود سلامت کلی کمک می‌کند. آشواگاندا را می‌توان به صورت چای، پودر یا به شکل کپسول مصرف کرد. مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

جینسینگ

جینسینگ یک گیاه محبوب است که به دلیل خواص تقویت کننده انرژی شناخته شده است. ممکن است به بهبود استقامت و کاهش خستگی کمک کند، که می‌تواند برای افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی نیز مفید باشد. جینسینگ را می‌توان به صورت چای یا به صورت مکمل مصرف کرد. توجه به این نکته ضروری است که جینسینگ می‌تواند با برخی داروها از جمله رقیق کننده‌های خون و داروهای دیابت تداخل داشته باشد، بنابراین باید تحت نظارت پزشکی استفاده شود.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

در حالی که گاهی اوقات از این داروهای گیاهی در درمان بی‌اشتهایی استفاده می‌شود، شواهد علمی‌ محدودی برای حمایت از اثربخشی آنها وجود دارد. این داروها باید همراه با درمان‌های مبتنی بر شواهد و تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی استفاده شوند. پرداختن به جنبه‌های روانی و تغذیه‌ای زمینه‌ای برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان بسیار مهم است.

پیشنهاد مطالعه: خواص بادمجان : کاهش وزن و قند خون را بخوانید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۲ در ۰:۳۴ ق٫ظ

    کاربردی و عالی

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      مرسی که می‌خونید

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۸:۲۲ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی

      پاسخ

    • یاری

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

      مفید بود دست تون درد نکنه با توفیق الهی

      پاسخ

      • منا رستمیان

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۵ ق٫ظ

        سپاس از همراهی تون جناب یاری

        پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۰:۵۷ ق٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      مرسی از همراهی شما

      پاسخ

  4. محمد حسن غلامی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۰ ب٫ظ

    مرسی خدا خیرتان بدهد برای من و افراد لاغر مثل من خوب لست

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      خدارو شکر که مفید بود براتون

      پاسخ

  5. سعیدی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۱۶ ب٫ظ

    همه اش دارو می باشد بع داروخانه های قدیمی یا همان عطاری ها خوش آمدید فوق‌العاده عالی بود

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      زنده باشید، سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۱۲ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید لطفا درمورد اسیدمعده چگونه بتونیم درمان کنیم با تشکر

    پاسخ

    • منا رستمیان

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      چشم حتما راجع بهش می‌نویسم. سپاس از همراهی‌تون

      پاسخ

    • عاطفه

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۵۲ ب٫ظ

      برای اسیدمعده باید غذا کم بخوری چندلقمه مونده سیربشی غذانخور. دوغ وماست هم حذف کن، سردیجات هم نخور👍

      پاسخ

  7. محمد

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  9. رها

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    مرسی عالی بود

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…