خیابان تهران در کره جنوبی

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کره‌ی جنوبی و ایران سال‌ها است روابط خوبی با یکدیگر دارند. خیابان‌های تهران و سئول در پایتخت دو کشور به منظور ارتقای دوستی بین دو کشور نام‌گذاری شدند.
جاذبه های گردشگری کره جنوبی

مطمئنا تا حالا بسیار برایتان پیش آمده که از خیابان سئول در تهران گذر کنید و اسم این خیابان را هزاران بار دیده‌اید، جالب است بدانید که در شهر سئول پایتخت کره‌ی جنوبی هم متقابلا خیابانی به نام تهران وجود دارد و یکی از جاذبه های گردشگری کره جنوبی محسوب می‌شود. این کار در واقع یک کار نمادین و نشانه‌ی اتحاد دو پایتخت با هم برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر است. امروز در مجله دلتا می‌خواهیم شما را با خیابان تهران در سئول بیشتر آشنا کنیم. با ما باشید:

خیابان تهران

خیابان تهران در سئول یک خیابان ۴ کیلومتری است که در منطقه‌ی گنگنام این شهر از شرق به غرب کشیده شده است و یکی از گران‌ترین منطقه‌های این شهر و از مناطق اعیان نشین سئول محسوب می‌شود و آسمانخراش‌های زیادی را در خود جای داده است. البته چهار دهه‌ی پیش یعنی ۴۰ سال قبل، این منطقه به اندازه‌ی امروز مدرن نبود و بیشتر به شهر ارواح شباهت داشت با این حال امروزه از برج و آسمانخراش‌های گوناگون، پیاده رو‌های طولانی و نسبتا شلوغ و ماشین‌های مدرن پر شده است.

در سال ۱۹۷۷ بود که شهردار وقت تهران به همتایش پیشنهاد تعویض اسامی خیابان‌ها را داد و در واقع شهردار به کره‌ی جنوبی رفته بود تا پیمان خواهر خواندگی را امضا کند. دو کشور روابط خوبی را بعد از پیوندهای دیپلماتیک سال ۱۹۶۲ با هم برقرار کرده بودند و ایران هم تنها منبع تولید کننده نفت کره‌ی جنوبی در طی بحران سال ۱۹۷۳ بود.

جاذبه های گردشگری سئول

از آن زمان تا حالا نام خیابان تهران در سئول همچنان باقی مانده است و این خیابان امروزه به یکی از قطب‌های مالی بین‌المللی در کره‌ی جنوبی و جایگاه بسیاری از شرکت‌های بزرگ سئول تبدیل شده است. اولین بار این منطقه به قلب صنعت آی تی تبدیل شد و در دهه‌ی  ۱۹۹۰ شرکت‌های آی تی زیادی در این منطقه وجود داشتند تا این که این روند رفته رفته مقداری عوض شد و بیشتر شرکت‌ها جای خوشان را به شرکت‌های مالیاتی بزرگ دادند.

این منطقه علاوه بر این که قطب تجاری است، به خاطر خانه‌هایی لوکس هم شهرت دارد. جالب این که بدانید سازه‌هایی مثل مرکز تجارت جهانی یا مرکز همایش‌های بین‌المللی، ساختمان دپارتمان هیوندا و …. همه و همه‌ی این‌ها در این منطقه واقع شده است که از گران‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق سئول و از و از جاذبه های گردشگری کره جنوبی به شمار می‌رود.

خیابان تهران

خیابان سئول

همتای این خیابان تهران در سئول خیابان سئول در تهران است که در شهر تهران قرار دارد و در واقع این کار نمادی از فرهنگ و اتحاد  دوستی بین روابط دو منطقه است. این خیابان که به طول ۳ کیلومتر کشیده شده است، به بلوار سئول هم معروف است و در شمال شهر تهران قرار دارد.

خیابان سئول

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری “کره جنوبی؛ کشور معابد و آسمانخراش‌ها” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  3. sevda

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

    عالی عالی عالی ?????

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۳:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…