رشد قیمت مسکن متوقف شده است؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رشد قیمت مسکن متوقف شده است؟ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اما معتقد است :قیمت مسکن در تهران در مقایسه با پارسال بطور متوسط ۶۰ درصد و در برخی از مناطق شهر تا  ۱۰۰ درصدافزایش یافته است .

علی چگنی ، تاثیرپذیری بازار مسکن از شرایط خرد و کلان اقتصادی کشوررا دلیل این تغییرات دانست.

رشد قیمت مسکن متوقف شده است؟

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایرنا ،علی چگنی در نشست خبری هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران، با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته قیمت مسکن در کشور ثابت بود، افزود: از نیمه دوم پارسال با رشد نقدینگی و افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی، طبیعی بود که قیمت مسکن در کشور و تهران به شدت افزایش یابد.

وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در بازارهای رقیب مانند ارز و طلا در افزایش قیمت‌ مسکن بسیار تاثیرگذار بوده وهمچنین افزایش چندین برابری قیمت مصالح ساختمانی به رشد قیمت مسکن در کشور دامن زده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه رشد بخش مسکن بر رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار است افزود: افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی و معاملات نشان می‌دهد که ارزش‌افزوده بخش مسکن مثبت شده و این بخش از رکود خارج و وارد رونق شده است.

چگنی یادآور شد: با این حال قیمت مسکن در ماه‌های گذشته افزایشی قابل توجه داشته است اما بازار دیگر کشش افزایش قیمت را ندارد، مگر اینکه در بازارهای رقیب تحولاتی دیگرصورت گیرد.

وی گفت: امسال در مقایسه با پارسال قیمت مسکن بطور میانگین در شهر تهران و سایر شهرهای کشور ۴۰ درصد و بدون احتساب تهران بطور میانگین ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

مسکن ظرفیت افزایش قیمت ندارد

اثر رشد نرخ ارز بر رشد قیمت مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…