دکوراسیون آشپزخانه مینیمال چگونه است؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دوری از تجملات و لوازم تزئینی اضافی و غیر ضروری و استفاده از لوازم مهم و ضروری پرکاربرد به سبکی مدرن و زیبا در آشپزخانه به سبک مینیمالیسم نیز خبری از شلوغی و بی‌نظمی بی‌دلیل نیست و لوازم اضافی جایی در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه مینیمال ندارند.
دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه‌های مینیمال بر طبق اصول سادگی طراحی می‌شوند، در واقع مینیمال به معنای ساده‌گرایی است. که با استفاده از عناصر مکمل یک نمای ساده و در عین حال مدرن و امروزی را از آشپزخانه ایجاد می‌کند. مجله دلتا قصد دارد در این مطلب به طور خاص بر موضوع دکوراسیون آشپزخانه مینیمال تمرکز نماید و نکاتی را در زمینه طراحی و چیدمان آشپزخانه کوچک به سبک مینیمالیستی برای شما همراهان همیشگی ارائه کنیم.

انتخاب رنگ روشن برای آشپزخانه مینیمالیستی

نور پردازی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن آشپزخانه‌ای به سبک مینیمالیستی باید بدانید و به آن توجه کنید، استفاده از رنگ روشن است. بهترین پیشنهاد برای رنگ آشپزخانه‌های به سبک مینیمال در بین رنگ‌های مناسب برای آشپزخانه، رنگ سفید است. رنگ سفید القا کننده حس آرامش و پاکی و در واقع کامل‌ترین رنگ‌ها است.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

کابینت‌های ساده

یکی دیگر از ویژگی‌های دکوراسیون آشپزخانه مینیمال، وجود نور است. اگر در آشپزخانه خود پنجره و نورگیر خوبی دارید، از آن نهایت استفاده را ببرید. برای اینکار می‌توانید از پرده‌های ساده و نازک استفاده کنید که نور را از خود عبود می‌دهد یا حتی می‌توانید اصلا از پرده استفاده نکنید و اجازه دهید نور کاملا وارد آشپزخانه‌تان شود.

آشپزخانه مینیمالیستی با کابینت‌های ساده و توکار

در طراحی آشپزخانه مینیمالیستی، بهترین انتخاب برای کابینت، انتخاب ترکیبی از کابینت‌های جادار و توکار است که نمایی از داخل به بیرون ندارند؛ یعنی داخل این کابینت‌ها و محتویات آن‌ها از بیرون قابل مشاهده نیست و در عین حال جای زیادی برای لوازم شما دارند. به این ترتیب می‌توانید حس منظم و مرتب بودن را در آشپزخانه در هر زمانی از روز داشته باشید.

استفاده از مرمر و سنگ‌های ساده و صیقلی

آشپزخانه کوچک

سنگ مرمر یکی دیگر از ایده‌های فوق‌العاده زیبا و جذابی است که می‌توانید از آن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال خود استفاده کنید. این سنگ در کنار سادگی و زیبایی خود، اصالت و جذابیت زیادی را در آشپزخانه مینیمالیستی شما، به ارمغان می‌آورد.

استفاده از چوب و طرح چوب در آشپزخانه مینیمالیستی

آشپزخانه طرح چوب

چوب یکی از دیگر عناصر زیبا و اصیل است که می‌توانید در آشپزخانه مینیمالیستی خود آن را به کار ببرید. در دنیای امروز استفاده از چوب، مخصوصا چوب‌هایی با رنگ روشن و طبیعی، می‌تواند نشانگر ساده‌گرایی باشد و به علاوه می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند. شما می‌توانید از عناصر چوبی در آشپزخانه مینیمالیستی خود استفاده کنید.

چیدمان آشپزخانه‌های کوچک به سبک مینیمالیسم

از آنجا که در سبک مینیمالیسم از وسایل اضافی اجتناب می‌شود و تنها وسائل مهم و کاربردی مورد توجه قرار دارد، این سبک می‌تواند بهترین راه حل برای آشپزخانه‌های کوچک و کم جا باشد. در سبک مینیمالیسم تاکید بر استفاده از حداقل‌ها است. هر چیز اضافی را از آشپزخانه حذف کنید تا فضای کافی برای کار در آن را داشته باشید. به علاوه، با توجه به این که یکی از رنگ‌های پر استفاده در سبک مینیمالیستی، رنگ‌های روشن است، با استفاده از این سبک می‌توانید آشپزخانه خود را بزرگ تر جلوه دهید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در ۳:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…