طریقه درست نشستن پشت میز کار

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شغل های زیادی هست که افرادی که مشغول به آن کار هستند، مجبورند ساعت‌های طولانی به صفحه نمایش نگاه کنند و پشت میز بنشینند. برای مراقبت از چشم‌ها و پاها و کمر خود همراه ما باشید.
درست نشستن پشت میز کار

درست نشستن پشت میز کار

اگر شغل شما ایجاب می‌­کند که زیاد بنشینید و با کامپیوتر کار کنید، همراه صفحه سلامت مجله دلتا باشید در ادامه درباره درست نشستن پشت میز کار صحبت خواهیم کرد.

کمر خود را تکیه دهید

شما می­‌توانید با تنطیم صندلی خود به‌طوری‌که کمرتان کاملا تکیه داده شود، خطر ابتلا به کمر درد را کاهش دهید.

تنظیم درست صندلی باعث کاهش فشار وارده به کمرتان می‌­شود. از صندلی‌های قابل تغییر استفاده کنید و ارتفاع، موقعیت پشت صندلی و شیب را تنظیم کنید. زانوهایتان باید اندکی پایین­‌تر از باسن( مفصل ران) باشد؛ در صورت نیاز از زیر پایی استفاده کنید.

کمر درد

صندلی‌­تان را تنظیم کنید

صندلی­تان را طوری تنظیم کنید که هنگام استفاده از کیبورد، مچ و ساعدتان در حالت مستقیم و هم سطح باشد. این می­تواند از آسیب‌های فشاری احتمالی جلوگیری کند. آرنج‌های‌تان باید در کنار بدن‌تان باشد بطوریکه بازویتان در محل مفصل آرنج L شکل تشکیل دهد.

پاهای‌تان را روی زمین قرار دهید

پاهای‌تان را صاف روی زمین قرار دهید، در صورت نیاز از زیرپایی استفاده کنید و پاهایتان را در سطحی که برایتان راحت است، قرار دهید. پاهایتان را در حالت ضربدری(به صورت تقاطعی) قرار ندهید.

صفحه نمایش را هم سطح با چشمان‌تان قرار دهید

صفحۀ نمایش باید بطور مستقیم در مقابل شما قرار گرفته باشد. راه درست این است که مانیتور به اندازه طول بازو از شما فاصله داشته و بالاترین قسمت مانیتور هم سطح با چشم‌تان باشد.

در صورت نیاز از پایه مانیتور استفاده کنید، زیرا اگر صفحه، بالاتر یا پایین‌تر باشد مجبور می‌­شوید گردن‌تان را خم کنید که این می‌تواند ناراحت کننده باشد.

گردن درد

از کیبورد استفاده کنید

هنگام تایپ، صفحه کیبورد را در مقابل خود قرار دهید. فاصله‌ای به اندازه ۴ تا ۶ اینچ(۱۰۰mm-۱۵۰mm) بین کیبورد و لبه میز برای قرار دادن مچ دست خود برای استراحت هنگام تایپ، بگذارید. بازوها را به شکل L خم کنید و آرنج­ را کنار بدن‌ قرار دهید.

موس(mouse) را در نزدیکی خود قرار دهید

تا جایی که امکان­پذیر است موس را در نزدیکی خود قرار دهید. یک زیرموسی دارای بالشتک برای مچ دست، کمک می­کند تا مچ دست‌تان را راست نگه دارید و از خم کردن­‌های غیرماهرانه و نادرست مچ دست جلوگیری می­‌کند.

از انعکاس نور صفحه نمایش دوری کنید

تا جایی که ممکن است، صفحه نمایش نباید تابش خیره کننده داشته باشد، در غیر این صورت آینه‌­ای در مقابل صفحه قرار دهید تا بدانید موجب چه می‌­شود. موقعیت مانیتور برای جلوگیری از انعکاس نور چراغ یا نور خورشید مهم است؛ در صورت لزوم پرده پنجره­‌ها را بکشید. تنظیم میزان نور و کنتراست صفحه نمایش استفاده از آن را بسیار راحت‌تر می­‌کند.

صفحه نمایش

از عینک استفاده کنید

افرادی عینکی دوکانونی که با کامپیوتر کار می­‌کنند کم­تر از افراد بدون عینک است. بسیار مهم است که بتوان صفحه نمایش را بدون بالا و پایین بردن سر به خوبی دید.اگر نمی­توانید با عینک دوکانونی به راحتی کار کنید به نوع دیگری از عینک احتیاج دارید. اگر در شک هستید، با چشم پزشک خود مشورت کنید.

اشیا را در دسترس قرار دهید

اشیایی مانند تلفن همراه، که مکررا از آن‌­ها استفاده می­‌کنید، را در محدوده نزدیک خود قرار دهید. از کشش، خم شدن و چرخیدن‌های مکرر برای دستیابی به اشیا، خودداری کنید.

از آسیب‌­های ناشی از تلفن دوری کنید

اگر زمان زیاد خود را پای تلفن می­‌گذرانید، سعی کنید از هدفون استفاده کنید. جا‌به‌جایی مکرر تلفن بین گوش و شانه، عضلات گردن را تحت فشار قرار می‌­دهد.

مرتباً استراحت کنید

در یک موقعیت یکنواخت به مدت طولانی ننشینید. اغلب موقعیت خود را تا جایی که عملی است تغییر دهید. استراحت‌های مکرر کوتاه‌مدت برای کمرتان بهتر از استراحت‌های طولانی مدت اما به تعداد کم، است. این کار به عضلات فرصت می­‌دهد تا استراحت کنند در حالی که عضلات دیگر در حال انقباض‌اند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…