وام مسکن امسال افزایش نمی‌یابد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وام مسکن امسال افزایش نمی‌یابد

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن می گوید امسال افزایش سقف وام مسکن در دستور کار نیست و افزایش دوره بازپرداخت اقساط تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم منوط به تامین منابع آن از سوی دولت است .

 محمدحسن مرادی با تاکید بر اینکه هر تغییر در شرایط تسهیلات، روی مدل و ساز و کار صندوق پس انداز یکم تاثیر می گذارد، افزود: افزایش دوره بازپرداخت اقساط وام مسکن به کاهش و افزایش منابع منجر می شود بنابر این درصورت اجرای این پیشنهاد، دولت باید با روش هایی کسری منابع را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: جبران کسری منابع به این معناست که کسری صندوق با عرضه یارانه تامین شود و پیش از این هم کسری صندوق از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر جبران شد.

مرادی افزود: برای اجرای این پیشنهاد باید مبالغی تامین شود که  منابع آن را می‌توان از راه هایی از جمله از صندوق توسعه ملی  تامین کرد.

وی همچنین درباره امکان افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا پایان امسال گفت:  افزایش سقف وام مسکن نه در دستور کار بانک و نه وزارت راه و شهرسازی است؛ چرا که همین مقدار وام می‌تواند سطح کنونی توان خرید متقاضیان هدف را پوشش دهد.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن یادآور شد: اگر سقف تسهیلات مسکن افزایش یابد به همان میزان اقساط هم افزایش می‌یابد و در این صورت پرداخت اقساط از توان دهک‌های هدف خارج می شود.

مرادی با بیان این که هم اکنون میزان افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز یکم از آنچه که پیش بینی می‌شد، بیش تر است ، گفت: هر چند در سال اول شروع به کار این صندوق استقبال مردم مطابق پیش‌بینی‌ها نبود؛ اما در سال دوم میزان افتتاح حساب‌ها به ۱۴۰ هزار نفر رسید که ۲۰ هزار نفر بیشتر از پیش‌بینی‌ها به گشایش حساب اقدام کردند.

وی با اشاره به امکان انصراف از دریافت وام مسکن پس ازگشایش حساب گفت: به افرادی که پس از بازکردن حساب از ادامه سپرده‌گذاری منصرف شوند، سود بانکی ۱۰ درصد متناسب با میزان دوره سپرده گذاری تعلق می‌گیرد.

مرادی همچنین تصریح کرد: کسانی که پس از یک سال سپرده‌ گذاری نسبت به خرید مسکن و استفاده از تسهیلات خود اقدام نکنند، امتیاز تسهیلات تا یک سال برای این افراد محفوظ خواهد ماند.

delta.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…