دره‌ ستارگان در تسخیر ارواح!

۱۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قشم به داشتن عجایب هفتگانه معروف است. یکی از این عجایب شگفت‌انگیز، دره ستارگان نام دارد. در این دره، ستارگان به حدی در نزدیکی شما قرار دارند که احساس می‌کنید در یک دنیای دیگر هستید.
دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم کجاست؟ این دره یکی از شاهکارهای کم‌نظیر طبیعت در جزیره زیباى قشم محسوب می‌شود. اهالى جزیره عقیده دارند که روزگاری، ستاره‌اى از آسمان به قلب جزیره افتاده و اشکال عجیبى را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورده است. به این مکان در اصطلاح استاره افته و گاهى استار افتیده گفته می‌شود اما، براى این پدیده نام دره ستارگان جا افتاده است. با این مقاله از مجله دلتا همراه باشید.

پیدایش دره ستارگان قشم

دره ستارگان به دلیل زیبایی طبیعی منحصربه‌فردی که دارد، یکی از شناخته‌‌شده‌ترین جاذبه‌های طبیعی در سطح جهان محسوب می‌شود. شکل‌گیری این دره بدون دخالت انسان بوده و هنوز هم با یک بارندگی شدید، تغییر شکل می‌دهد و بر جذابیت‌های آن اضافه می‌شود. با ما همراه باشید تا بدانید دره ستارگان قشم کجاست.

دره ستارگان

نتایج بررسی‌های انجام‌شده توسط زمین‌شناسان نشان می‌دهد آب‌های سطحی، رگبارهای فصلی و تندبادها باعث فرسایش این ناحیه و به‌وجود آمدن دره ستارگان شده‌اند.

باورهای بومیان منطقه درباره دره ستارگان

بومیان این منطقه افسانه‌های مختلفی درباره این دره نقل می‌کنند که شنیدن برخی از آن‌ها، ترسناک و برخی دیگر هم جذاب هستند. آن‌ها معتقدند پس از برخورد ستاره، شکافی بزرگ در دل زمین ایجاد شد و تمام ماسه‌هایی که در اثر برخورد به سمت بالا در حال حرکت بودند، در همان حالت، تشکیل ستون‌هایی جذاب را دادند که هم‌اکنون قابل مشاهده هستند.

جاذبه های گردشگری قشم

برخی از مردم این منطقه معتقدند پس از غروب آفتاب، صداهایی که از دره به گوش می‌رسد مربوط به ارواحی بوده که از حضور انسان‌ها ناراحت هستند. این باور قدیمی تا حدی برای مردم این منطقه جدی بوده که تحت هیچ شرایطی بعد از غروب آفتاب وارد این دره نمی‌شوند.

جزیره قشم

آیا دره ستارگان قشم جن دارد؟

در طول سال‌ها بومیان داستان‌های زیادی در مورد وجود جن در دره ستارگان قشم گفته‌اند. مثلا می‌گویند شب‌ها اینجا ارواح و اجنه رفت‌وآمد دارند یا حتی افرادی بودند که شنیدن صداهای عجیب و غریب در این مکان را گزارش داده‌اند.

دانشمندان معتقدند که صدای عجیب و غریبی که اینجا شنیده می‌شود به‌خاطر وجود حفره‌های ریز و درشت در صخره‌هاست و زمانی که باد بین این حفره‌ها به جریان درمی‌آید صدایی تولید می‌کند که برای گوش مردم آشنا نیست.

ژئوپارک قشم

دره ستارگان قشم در شب

اگر به دنیای ارواح اعتقادی ندارید و از این صداها نمی‌ترسید، بهتر است شب را در این منطقه سپری کنید تا در کنار آرامش شگفت‌انگیز آن بتوانید ستارگان را در آسمان با انگشتان خود بشمارید. تازه پس از غروب آفتاب تصاویری در ذهن‌تان ماندگار خواهد شد که هیچ‌ جایی تکرارشدنی نیستند.

غروب شگفت انگیز

باید بدانید که این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم و آثار طبیعی در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. بد نیست بدانید ژئو پارک قشم به دلیل آثار طبیعی فراوان و منحصر‌به‌فردی که دارد به عنوان تنها ژئوپارک خاورمیانه شناخته می‌شود.

موقعیت مکانی 

دره ستارگان در جنوب‌شرقی جزیره زیبای قشم واقع شده و در نزدیک‌ترین فاصله با روستای برکه خلف قرار گرفته است. شما پس از طی کردن مسافت ۵ کیلومتر از قشم، خود را به ورودی دره ستارگان خواهید رساند.

اگر به جاذبه‌های دیدنی قشم علاقه دارید، مطلب گورستان‌های قشم، بخشی از تاریخ کهن را بخوانید.

دره ستارگان قشم

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالبی از این دست علاقه دارید، مطلب قلعه جنی کیش، خانه مخوف جن‌ها را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

    بسیار جالب و زیباست

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۰ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۳۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…