در این مقاله تلاش می کنیم تا تفاوت های موجود میان ویژگی ها و وظایف طراح داخلی و دکوراتور را برای شما بازگو کنیم.

طراح داخلی با یک دکوراتور چه فرقی دارد؟ این سوالی است که خیلی وقت‎ها مشتری‎ها از ما می‎پرسند و لازم دیدیم که در این‎جا توضیحاتی را برای‎تان شرح دهیم.

طراح داخلی

به گزارش مجله دلتا به نقل از NCIDQ (شورای ملی صلاحیت طراحان داخلی آمریکا) طراح داخلی و دکوراتور تفاوت بسیاری با هم دارند که در اینجا برای شما مهم­ترین تعریف را شرح داده­‎ایم.

طراح داخلی با مطالعه رفتار افراد و با ترکیب علم و هنر، فضاهای مناسبی را برای افراد به وجود می‌آورد و با خلاقیت‌شان، راه حل‌های تکنیکی که هم جذاب باشد و هم کیفیت زندگی را ارتقا دهد، ارائه می‌دهند. اما دکوراتور کسی است که فضا را با مبلمان تزئین می­‎کند.

طراحی داخلی فرایندی است که بعد از مطالعه و آنالیز اطلاعات به دست آمده، با راه‌حل‌های خلاقانه نیازهای مشتری را حل می‌کند. یک طراح باید به عواطف، احساسات و نوع زندگی مشتری، توجه داشته باشد. به عبارتی باید جامعه شناس، روانشناس، هنرمند و مقتصد خوبی باشد تا طراحی او فضایی مناسب مشتری و منحصربه فرد ایجاد کند. طراحان داخلی ممکن است کار دکوراسیون هم انجام دهند اما دکوراتورها طراحی نمی­‎کنند.

دکوراتور

طبیعتاً دستمزدی که دکوراتور برای دکوراسیون خانه شما می­‎گیرد، از یک طراح داخلی کمتر است. اگر شما ملک خود را خریداری کرده­‎اید و در نظر دارید که فضاسازی داخلی آن را مطابق نیازهای خود تغییر دهید، حتما از یک طراح داخلی کمک بگیرید. شاید نیاز داشته باشید که مساحت اتاق نشیمن بیشتر شود، طراح با در نظر گرفتن پلان خانه، ممکن است دیوار یکی از اتاق­ها را تخریب کند تا شرایط ایده­‎آل­‎تری را برای­‎تان فراهم کند. اما اگر در نظر دارید که دکوراسیون خانه­‎تان را عوض کنید، (مثلا تغییر کابینت­‎های آشپزخانه یا تغییر کف‎پوش‎های خانه‎­تان یا حتی تغییر رنگ اتاق‎­ها) کمک گرفتن از یک دکوراتور می‎­تواند گزینه مناسب­‎تری برای شما باشد چرا که هزینه کمتری خواهد داشت.

بیشتر ببینید در یادداشت روز

یک نظر

  1. محمد آراسته فر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

    بسیار آموزنده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…