قهر سرمایه‌گذاران با بازار مسکن

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قهر سرمایه‌گذاران با بازار مسکن روز به روز بیشتر محسوس می‎شود. رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن می‎گوید: در نیمه نخست امسال قیمت مسکن ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است و اگر دولت سیاست‌های خود در بخش مسکن را تغییر ندهد در نیمه دوم سال با افزایش ۲۰۰ تا۳۰۰ درصدی قیمت مسکن  روبه رو خواهیم شد.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازخبر‎آنلاین، مجتبی بیگدلی با اشاره به اوضاع بازار در ۶ ماهه نخست امسال افزود: وقتی که بازار مسکن به شدت به سمت رکود حرکت می‌کند ، دولت باید کاری کند تا پس از رکود که معمولا دچار کمبود می‎شویم قیمت‌ها قابل کنترل باشد.

قهر سرمایه‎گذاران با بازار مسکن
وی با اشاره به شرایط غیر ‎عادی حاکم بر بازار مسکن تصریح کرد: از یک سو نیازهای بجا مانده ۳ تا ۴ سال گذشته وجود دارد  و از سوی دیگر شاهد حرص و هجوم  مردم در دوره  پس از رکود هستیم که این موارد سبب شده است تا قیمت‌ها به شدت افزایش یابد.

دولت برای ساخت مسکن برنامه‎ای ندارد

این فعال بازار مسکن گفت:شرایط به گونه‌ای است که می‌توان گفت متاسفانه دولت حتی یک واحد مسکونی در قالب هیچ‌کدام از طرح‌های مسکن اجتماعی، ‌حمایتی، امید، احیای بافت‌های فرسوده و… نساخته و این طرح‌ها فقط در محدوده حرف باقی‌ مانده‌اند و به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای هم برای اجرای آنها ندارد.

وی تاکید کرد:‌ با توجه به ازدواج سالانه یک میلیون زوج ، به همین میزان کشور نیازمند مسکن است در حالی‌که در سال‌های اخیر کاری انجام نشده و تمام این موارد  دست به دست  هم داده  و  به سونامی  بازار مسکن به شکلی وخیم دامن زده است.

آمارهای غیرواقعی از خرید و فروش دربازار مسکن

بیگدلی با مقایسه بازار مسکن و میزان خرید و فروش امسال نسبت به پارسال گفت : برخی مسوولان آمارهایی را اعلام می‌کنند که واقعی نیست. در ماه‌های ‌اخیر مردم به خرید سکه، ارز و مسکن روی آورده‎اند که این اقدام آنها از سر ناچاری بوده است زیرا می‌دانند ارزش پول و سرمایه‌هایشان در حال از دست رفتن است،‌ بنابر این اعلام چنین آمارهایی برای جلوگیری از تشنج بازار و آرام نگه داشتن آن است و این اعداد و ارقام به هیچ وجه درست نیست .

وی درباره اقدام‎هایی که دولت برای ترغیب سازندگان به ساخت و ساز و رونق بازار مسکن باید انجام دهد،‌ گفت: دولت باید به اعطای مشوق‌ها اقدام کرده و عرضه خدمات آب،‌ برق،‌ گاز،‌ اداری، ‌مالیات و دارایی را برای سازندگان تسهیل کند.

قهر انبوه‎سازان با بازار مسکن

قهر سرمایه‌گذاران از بازار مسکن

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن در بخشی دیگر از سخنانش تصریح کرد : دولت باید مشوق‌هایی در حد رایگان به سازندگان اعطا کند؛ زمانی‌که سرمایه‌گذار قهر کرده و به حضور در بازار رغبتی ندارد باید با اعطای تسهیلات و مشوق‌ها بستر ‌های حضور سرمایه‌گذار را فراهم کرد.

وی افزود :قیمت مصالح ساختمانی برای سازنده ها باید تثبیت شود و با اعطای وام و تسهیلات ارزان نوسان این قیمت‌ها را همانند سایر اقتصادهای مشابه در کشور جبران کرد.

بیگدلی همچنین یادآور شد :‌ سقف وام باید افزایش یابد و تسهیلات ارزان به بخش مسکن عرضه شود و از سوی دیگر به فعالان و کارآفرینان بخش مسکن با توجه به اینکه ۷۰ درصد اشتغال کشور در این بخش بوده و بیش از یک هزار و ۲۰۰ شغل در این حوزه فعالیت  می کنند باید تسهیلاتی ارایه شود تا افراد به حضور در این بخش راغب شوند که در نهایت منجر به شکوفایی واقعی خواهد شد.

یک نظر

  1. یاسین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۴۱ ب٫ظ

    این مطلب قدیمی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…