تهدید تلفنی را چگونه اثبات کنیم؟

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر فردی با استفاده از تماس با فرد دیگری به قصد و یا بدون قصد به مزاحمت و آزار فردی بپردازد این موضوع اگر شامل مواردی باشد که زندگی فرد و یا ابعادی از آن را مورد تهدید قرار داده باشد جزء جرایم تلفنی به حساب خواهد آمد.
مجازات تهدید تلفنی

ترساندن و ایجاد بیم در افراد نه فقط در ارتباطات حضوری بلکه می‌تواند تنها با رد و بدل کردن اطلاعات از طریق تلفن و مانند آن باشد. با توجه به این مسئله هر زمان که افراد از طریق صحبت‌های تلفنی اقدام به تهدید فرد کنند و سعی داشته باشند از این طریق امنیت فرد را زیر سوال ببرند به علت عدم دسترسی لحظه ای افراد به فرد تهدید کننده یا مزاحم ممکن است برای تهدید کننده راحت‌تر به نظر برسد و این موضوع این ترس را برای فرد تهدید شده در بر خواهد داشت که دسترسی و پیگیری فردی که با اقداماتی تلفنی دست به این قبیل جرایم می‌زند غیر قابل پیگرد و دستگیری است. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی تهدید تلفنی و مجازات آن می‌پردازیم.

چگونه اثبات کنیم مزاحم تلفنی داریم؟

به‌طور کلی زمانی‌که شما بخواهید فردی را مورد اتهام قرار دهید از طریق مواردی نظیر اقرار و اعتراف توسط خود شخص مزاحم، ارائه نمودن سند، شهادت شاهدان، امارات و یاد کردن قسم می‌توانید ادعای خود را ثابت کنید.

در مورد مزاحمت تلفی شما می‌توانید با دریافت پرینت از تلفن خود از طریق مخابرات با شهادت دیگر افراد از فرد خاطی شکایت کنید. البته امارات یا ضبط صدا یکی از راه‌های اثبات مزاحمت تلفنی درگذشته بوده است که امروزه به دلیل نرم‌افزارهای ایجاد صدا از سمت دادگاه پذیرفتنی نیست.

چگونه می‌توان تهدید تلفنی را گزارش نمود؟

فردی که مورد تهدید تلفنی قرار گرفته است پس از این‌که متوجه تهدید بودن این مسئله شده با ارائه مدارک و شواهدی که وجود دارد و استدلال این موضوع که پس از این اتفاق برای وی ضرر و زیانی ناشی شده است؛ پس از ارائه این شواهد، به طرح یک شکایت در مراجع قضایی خواهد پرداخت و فردی را به عنوان متهم در پرونده قید کرده و بر اساس شکایت وی دادگاه از فرد متهم خواهد خواست برای ادامه مراحل در دادگاه حضور پیدا کند.

تهدید تلفنی

مجازات تهدید تلفنی به چه صورتی خواهد بود؟

اثبات مورد تهدید در هر شکل یا هر نوعی از آن همان تهدید بوده و مجازات آن با توجه به میزان و نوع آسیبی که برای افراد در پی داشته است و علاوه‌بر این‌که به مجازات حبس از یک ماه تا شش ماه را در پی خواهد داشت.

به علت این‌که این‌گونه از تهدیدات دربردارنده استفاده از قابلیت‌های مخابرات است پس از پیگیری و اثبات آن مخابرات خط تلفنی که با آن جرم تهدید و یا مزاحمت رخ داده باشد را مسدود خواهد کرد.

هم‌چنین یکی از مواردی که حائز اهمیت است این است که ایجاد نوعی شوک در اعلام خبر‌های تلفنی در صورتی‌که اعلام خبر منجر به فوت طرف دیگر مکالمه که شنونده خبر هست، شود؛ این موضوع می‌تواند به مثابه قتل عمد شناخته شده و مورد پیگیری‌های خاص قرار بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا زن بدون دلیل می‌تواند درخواست طلاق کند؟ را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۶ ب٫ظ

    بسیار کامل و قابل استفاده و ضروری برای اطلاع عموم. تشکر از مدیریت محترم

    پاسخ

  5. آیت ایت

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …