آغاز رکود مسکن از مرداد ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با افزایش بی سابقه قیمت مسکن در ماه‎های گذشته خرید و فروش املاک هر روز کمتر از روز قبل شد و این روند منفی تا جایی ادامه پیدا کرد که هم اکنون بعد از گذشت ۶ ماه از مرداد ماه سال جاری شاهد آغاز رکود جدی مسکن در کشور هستیم.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین علی چگنی مدیر کل اقتصاد وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت:« بازار مسکن کشور همیشه رکود و رونق زیادی داشته است، اما در شرایط کنونی کشور به ۸۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد»

رکود مسکن

وی افزود:« از شهریور ماه معاملات حوزه مسکن کمتر شده است، اما باز هم مثبت است. ولی بر اساس مطالعات بخش مسکن در افق ۱۰ ساله کشور علاوه بر نوسانات خرید و فروش و معاملات مسکن در تهران، بازسازی مسکن شهری و روستایی را هم باید به رکود و رونق بازار مسکن اضافه کرد.»

وی با تاکید بر اهمیت نقش اقتصاد کلان کشور در رونق یا رکود بازار املاک تصریح کرد:« افزایش قیمت مصالح ساختمانی همچون قیمت آهن آلات که تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته در مقایسه با قیمت مسکن بیشتر دیده می‎شود اما همین گرانی‎ها رغبت تولید کننده‎ها را کاهش داده است. با این افزایش قیمت‎ها کسادی برخرید و فروش وارد شده اما تولید مسکن همچنان ادامه دارد و در نوسان است.»

وی در پایان تاکید کرد:« با توجه به تاثیر تحولات سیاسی و اقتصادی بر بازار مسکن باید شرایط پیش آمده در نوسانات را مدیریت کنیم.»

در همین ارتباط بخوانید:

افزایش ۵۰ درصدی قیمت خانه

وام‎های بی تاثیر مسکن

مالیات برعایدی سرمایه؛ بن بستی برای سوداگران مسکن

عرضه و تقاضای آپارتان‎های نوساز کاهش یافته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…