لوور فرانسه؛ بزرگترین موزه هنری جهان

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه لوور پاریس به‌عنوان بزرگ‌ترین کلکسیون آثار هنری و تاریخی جهان، سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.
جاذبه های فرانسه

موزه لوور یکی از جاذبه های توریستی فرانسه است که اگر به پاریس سفر می‌کنید نباید دیدن آن را از دست بدهید. اگر فقط برای تحسین هر اثر در این موزه ۱۰ ثانیه زمان صرف کنید، ۹۶ ساعت طول می‌کشد تا بتوان از کل موزه دیدن کرد. نیازی به گفتن نیست که شما باید از قبل خود را برای این ماجراجویی مهیج آماده کنید. ما سعی داریم در مجله دلتا بیشتر با این موزه آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری فرانسه

آثار هنری موزه لوور پاریس

نزدیک به ۳۸۰ هزار آثار هنری در موزه لوور قرار دارد و این موزه با نمایش بیش از ۳۵۰۰۰ اثر هنری یکی از شناخته‌شده‌ترین موزه‌های جهان است.

موزه لوور آثار هنری را در ۸ بخش نگهداری می‌کند که «آثار باستانی مصر»، «یونان، اتروسک و روم»، «آثار باستانی خاور نزدیک»، «هنر اسلامی»، «هنر تزئینی»، «مجسمه‌سازی»، «نقاشی»، «چاپ و طراحی» اشاره کرد. در عکس‌های موزه لوور پاریس مجموعه‌ای از این آثار به نمایش درآمده در موزه را خواهید دید که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

آثار هنری موزه لوور پاریس

۱. آفرودیت: مجسمه الهه عشق آفرودیت که با نام ونوس نیز شناخته می‌شود در بخش آثار هنری یونان باستان قرار گرفته است. این اثر هنری که قدمت آن به سال ۱۰۰ قبل از میلاد برمی‌گردد در قرن نوزدهم از جزیره Milos به موزه آورده شد.

۲. مونالیزا: در موزه لوور آثار هنری بسیاری وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اثر هنرمند بزرگ، لئوناردو داوینچی و نقاشی مشهور وی”مونالیزا” اشاره کرد. چهار سال طول کشیده است تا داوینچی پرتره این زن مرموز را به پایان برساند.

۳. نقاشی کلک مدوسا: این نقاشی یکی از نمادهای رمانتیسم فرانسه است که توسط تئودور ژریکو در سال ۱۸۱۹ نقاشی شد. از دیگر نقاشی‌های موجود در موزه لوور، نقاشی تاج‌گذاری ناپلئون در کلیسای جامع نوتردام است که توسط ژاک لوئیز دیوید به تصویر کشیده شده است.

جاذبه های پاریس

۴. لوح حمورابی: از دیگر اشیاء موجود در موزه لوور آثار هنری مربوط به بین‌النهرین است که لوح حمورابی پادشاه بابل و قوانین اصلاح ‌طلبانه آن را به نمایش می‌گذارد. این لوح که سمبل بین‌النهرین به شمار می‌رود، قدیمی‌ترین قانون مکتوب تاریخ است و در شهر شوش استان خوزستان پیدا شده است.

۵. آثار باستانی ایران: آجرهای لعابدار و نقوش برجسته بازمانده از کاخ آپادانای شوش، بز بالدار طلایی که به دوره‌ی هخامنشی منسوب است و حتی بخش‌هایی از تخت جمشید را در بخش‌های مختلفی از موزه لوور فرانسه می‌توانید ببینید.

پیشنهاد مطالعه : مطلب“دیدنی‌های پاریس؛ خیابان شانزه‌لیزه” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    عالی .

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۱۹ ق٫ظ

    بسیار زیبا واز نظر من واقع هم دیدنی است وهمگشتنی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۴۷ ق٫ظ

    خوب بود لطفا مطالب رو بیشتر کنید و اگر میشد کلیپ هم بگذارید که عالی میشه ❤??????

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…