مثل حرفه‌ای‌ها لوله‌های بسته را باز کنید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

باز کردن لوله‌های بسته کار غیرممکنی نیست و هر کسی با استفاده از ترفندهایی می‌تواند خودش این مشکل را برطرف کند. یکی از بدترین اتفاقاتی که در هر خانه‌ای ممکن است بیفتد، گرفتگی لوله است. شکل و بوی ناخوشایندی که در این وضعیت ایجاد می‌شود اعضای خانه را کلافه می‌کند و آن‌ها را به فکر چاره‌جویی می‌اندازد. برای اینکه در چنین شرایطی بتوانید زودتر از مخمصه خلاص شوید، لازم است با راه‌های پیش‌گیری از گرفته شدن لوله و باز کردن راه لوله آشنا باشید.

در وهله‌ی اول، علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد. برای اینکه راه لوله بسته نشود، شیوه‌ی ظرف شستن و استفاده از سینک باید اصلاح شود.

روغن نریزید

طبیعی است که با هر بار ظرف شستن مقداری چربی از ظرف‌های کثیف وارد لوله‌های فاضلاب شود. اما هرگز نباید روغن مایع را در سینک خالی کنید؛ هر چند که داغ باشد. چون روغن مایع داغ خیلی زود سرد و جامد می‌شود و به مرور راه لوله را می‌بندد. در صورتی که در سینک روغن داغ ریختید، بلافاصله بعد از آن مقداری آب جوش هم بریزید.

مراقب زباله‌ها باشید

صافی‌هایی که در سینک می‌گذارید برای جلوگیری از ورود مواد زائد به داخل لوله‌ها کافی نیست. بنابراین تفاله‌ی چای و سایر باقی‌مانده‌ی غذا را اول در یک آبگیر خالی کنید، بعد بشویید. همین تفاله‌های ساده به لوله می‌چسبند و دردسرساز می‌شوند.

باقیمانده‌ی سخت غذاها مثل استخوان‌ و پوست‌ تخم مرغ و پوست آجیل و تخمه هم می‌توانند در لوله گیر کنند و کار دستتان بدهند.

مثل حرفه‌ای‌ها لوله‌های بسته را باز کنید

لوله بازکن دستی

لوله‌باز‌کن‌های دستی از قدیم در خانه‌ها یافت می‌شود و در بسیاری موارد مشکل گرفتگی لوله را برطرف می‌کند. باید لوله‌باز کن را روی ورودی لوله قرار بدهید و بعد از فشار چند ثانیه‌ای مکث کنید و برداریدش. چند بار این کار را تکرار کنید تا زمانی که زباله‌ها از لوله خارج شوند.

سینک جوهرنمک

محلول سرکه و جوش شیرین

اگر راه لوله گرفت و لوله‌بازکن دستی در منزل نداشتید، نگران نباشید. با ساخت یک محلول خانگی از سرکه و جوش شیرین می‌توانید کارتان را راه بیندازید. البته قبل از به‌کار بردن این روش باید بسیار احتیاط کنید. چون ترکیب این دو ماده می‌جوشد و ممکن است ذرات آن به دست و صورت بپاشد. محلول به‌دست‌آمده را در لوله بریزید و تا یک ساعت در سینک آب نریزید. بعد از گذشت یک ساعت یک کتری آب جوش بریزید. اگر گرفتگی لوله حاد نباشد، با این روش باز می‌شود.

جوهرنمک

در استفاده از جوهرنمک باید جانب احتیاط را رعایت کنید. چون گازهای متصاعد از این ماده خطرناک هستند. پس قبل از شروع کار حتما دستکش بپوشید و دهان و بینی خود را بپوشانید. یک پیمانه جوهرنمک را با احتیاط با مقدار زیادی آب مخلوط کنید و در لوله‌ها بریزید. تا نیم‌ساعت بگذارید محلول در لوله‌ بماند و بعد یک کتری آب جوش بریزید.

تمیز کردن زانویی

در گرفتگی لوله باید گرفتگی زانویی هم بررسی شود. زانویی یک لوله‌ی خمیده‌ی به شکل زانو است که زیر ظرفشویی قرار دارد. باید زانویی را باز کنید و بشویید و جرم‌گیریش کنید.

 فنر زدن

در گرفتگی حاد لوله، روش‌های ساده راهگشا نیستند و باید از متخصص کمک گرفت. در این‌گونه مواقع تنها راه باز کردن لوله، فنر زدن است. معمولا متخصصان باز کردن لوله این فنر‌ها را دارند و می‌توانند با استفاده از آن راه لوله‌ها را باز کنند. در این روش اجرام باید به بالا کشیده شوند. اگر یک فرد ناشی بخواهد این کار را انجام بدهد ممکن است عکس این عمل کند و اوضاع را وخیم کند. بنابراین توصیه می‌شود که اگر راهکارهای خانگی جواب ندادند، کار را به کاردان بسپرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…