سفر مجازی به ۲۰۰ سال قبل با نقشه گوگل

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محل زندگی ما همواره در حال تغییر است و به همین دلیل مشاهده گذشته آن تجربه‌ای هیجان‌انگیز می‌تواند باشد. حالا گوگل با یک نقشه آزمایشی امکان سفر مجازی به محل زندگی افراد در ۲۰۰ سال پیش را فراهم می‌کند.
history map 1200x853 800x450 1 سفر مجازی به 200 سال قبل با نقشه گوگل

یکی از مهندسان نرم افزار گوگل در بخش تحقیقات این کمپانی به نام «رایمونداس کیوریس» قابلیت سفر مجازی در زمان را به عنوان یک نقشه متن باز توسعه داده که افراد می‌توانند توسط آن گذشته محل زندگی خود را مشاهده کنند. در این مطلب از مجله دلتا درباره این امکان جدید خواهید خواند.

در این نقشه یک اسلایدر برای کنترل سال و سفر مجازی به چشم می‌خورد و به صورت دقیق می‌توانند تغییرات تمام شهرهای آمریکا از سال ۱۸۰۰ را نشان دهند. این نقشه با گذر زمان به صورت خودکار مدل‌های سه بعدی از ساختمان‌ها تولید می‌کند. این نقشه حتی می‌تواند یک برآورد تقریبی از شکل ظاهری یک شهر از دید عابرپیاده را نیز نشان دهد.

این نقشه که نام «rǝ» برای آن انتخاب شده، نتیجه تلاش کیوریس در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در گوگل محسوب می‌شود. اگرچه این نقشه همچنان در مراحل اولیه قرار دارد، اما عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و افراد می‌توانند محل زندگی خود را در دهه‌های گذشته مشاهده کنند.

سفر مجازی به 200 سال قبل

این نقشه با استفاده از نقشه‌های تاریخی بیمه آتش‌سوزی که منبعی غنی از اطلاعات محیطی محسوب می‌شود، ساخته شده است. در این منبع اطلاعات دقیقی درباره سن، ابعاد، ارتفاع، نوع سقف و همچنین جنس آن‌ها به چشم می‌خورد. این نقشه مدل‌های سه بعدی ساده از این ساختمان‌ها تولید می‌کند و افراد می‌توانند پیشرفت ساخت آن‌ها در طول سال‌ها را مشاهده کنند.

کیوریس می‌خواهد این نقشه عملکردی بیش از مدلسازی ساختمان‌ها داشته باشد و به همین دلیل یک پروژه متن باز ایجاد کرده تا افراد بتوانند در توسعه آن نقش داشته باشند. افراد می‌توانند تصاویر تاریخی را در اختیار تیم توسعه‌دهنده قرار دهند تا جزئیات بیشتری برای سفر مجازی به شهرها اضافه شود.

با افزودن جزئیات بیشتر به این نقشه، عملکرد آن افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توان از آن برای ساخت بازی‌ها و فیلم‌ها در آینده نیز استفاده کرد، البته این سطح از جزئیات نیازمند اطلاعات زیادی است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطلب «مسیریابی دوچرخه سواران با قابلیت جدید Google Maps» را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  4. داود

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۴۲ ق٫ظ

    برنامه خیلی خوبیه دستتون درد نکنه

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…