بیگ بن؛ نماد لندن

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاخ پارلمانی و برج الیزابت لندن به نام بیگ بن هم شناخته می شوند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهرند که نباید از دست داد.
جاذبه های گردشگری لندن

برای افرادی که به لندن سفر کرده و یا نکرده‌اند، بیگ بن اسمی آشناست. بیگ بن در لندن نه تنها نمادی از این شهر، بلکه به عنوان بزرگ‌ترین برج ساعت دنیا هم شناخته می‌شود. بیگ بن برج ساعت کاخ وست مینیستر، کاخ پارلمانی لندن، است. در ادامه می‌بینید که چرا همه‌ی گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند از این برج به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لندن یاد می‌کنند. با مجله دلتا همراه شوید:

بیگ بن در لندن کی و در چه سالی ساخته شد؟

کاخ وست مینستر در سال ۱۸۳۴ در آتش سوخت. در سال ۱۸۴۴، تصمیم گرفته شد که ساختمان جدیدی که قرار است تا کاخ پارلمانی شود باید یک برج و یک ساعت هم داشته باشد.

برج ساعت لندن

برای این کار نیاز به ساعتی عظیم و غول آسا بود، این ساعت توسط شخصی به نام جان وارنر و پسرانش ساخته شد. اولین بار در روز ۳۱ می سال ۱۸۵۹، زنگ آن در وست مینستر به صدا در آمد و کمی بعد از آن در سپتامبر سال ۱۸۵۹، به خاطر استفاده از چکش سنگین برای به صدا درآوردن آن، ترک خورد. به همین خاطر چکش سبک‌تری برای آن استفاده شد.

بیگ بن کجاست؟

بیگ بن در برج الیزابت در شمالی‌ترین قسمت کاخ پارلمانی وست مینستر، در مرکز لندن و در نزدیک رودخانه‌ی تایمز است. در هر کجای شهر که باشید می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌هایی که در شهر هست، به بیگ بن بروید، حتی ایستگاهی به نام Westminster Tube station هم وجود دارد و در نتیجه مسیر دسترسی به آن راحت است.

بیگ بن کجاست؟

چرا به این برج، بیگ بن می گویند؟

اگر چه دو تئوری درباره‌ی نام گذاری این برج ساعت به این نام وجود دارد ولی ریشه‌ی اصلی آن مشخص نیست. تئوری اول این است که این برج به خاطر سر بنجامین هال که یکی از ماموران عالی رتبه دولت و مردی قوی بوده است و در خانه به او بیگ بن می‌گفته‌اند، نام‌گذاری شده است. دومین تئوری این است که نام این برج از روی نام شخصی سنگین وزن در آن زمان به نام بنجامین کاونت برداشته شده است که به او هم بیگ بن می‌گفته‌اند. ظاهرا در آن زمان این اسم به هر شخصی که سنگین وزن بوده است داده شده است.

چرا اصلا به بیگ بن، بیگ بن می گویند؟

داخل بیگ بن چگونه است و چطور باید از آن دیدن کرد؟

بیگ بن یکی از معروف‌ترین جاذبه ‌های گردشگری لندن است و اگر چه خود برج برای دسترس عموم باز نیست با این حال ساکنان لندن می‌توانند با نوشتن نامه‌ای، درخواست بازدید دهند. در نتیجه خارجی‌ها و توریست‌ها نمی‌توانند از برج ساعت دیدن کنند و به جای آن می‌توانند تور کوتاهی در خانه‌ی پارلمان در نزدیکی برج الیزابت داشته باشند.

داخل بیگ بن چگونه است و چطور باید از آن دیدن کرد؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “چشم لندن؛ عظیم‌ترین چرخ و فلک اروپا” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…