تفریح در دریاچه شورابیل

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استان اردبیل از برترین استان ها و مناطق ایران برای سفر است و جاذبه های فراوانی در آن وجود دارد.
دریاچه شورابیل اردبیل

نتایج مطالعات زمین شناختی در مورد دریاچه شورابیل‌ نشان می‌دهد این تالاب وسیع در اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی در این بخش ایران شکل گرفته و طی میلیون‌ها سال به شکل امروزی‌اش درآمده است. دریاچه شورابیل دیدنی‌ها و امکانات تفریحی به نسبت خوبی برای علاقمندان به ایرانگردی دارد که در مجله اینترنتی دلتا آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

قایقرانی و جت اسکی

ساده‌ترین و در عین حال یکی از جذاب‌ترین تفریح‌ها در هر دریاچه و دریایی، قایق سواری و گشت آبی در آن است. این امکان در دریاچه شورابیل نیز وجود دارد و شما می‌توانید با حضور در اسکله قایق‌سواری (در ضلع شمالی دریاچه) سوار بر قایق‌های پدالی به میان پهنه زیبای شورابیل بروید و از سکوت و چشم‌ انداز اطراف‌تان نهایت را لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری اردبیل

دوچرخه سواری، پیاده روی، کالسکه سواری و ماشین برقی

از امکانات خوب و جذابی که در اطراف دریاچه شورابیل ایجاد شده، پیست‌های سواری و پیاده‌روی مناسب و استاندارد است. پیست دو و میدانی اطراف دریاچه که به چمن مصنوعی نیز مجهز است، یکی از طولانی‌ترین پیست‌های پیاده‌روی در کشور به شمار می‌رود و بسیاری از مردم اردبیل و گردشگران برای ورزش و قدم زدن همراه با خانواده و دوستان از آن استفاده می‌کنند.

زیپ لاین 

تفریح هیجان انگیز و جذاب دیگری که در ساحل دریاچه شورابیل ایجاد شده، زیپ لاین ۹۲۰ متری آن است. این زیپ لاین اولین زیپ لاین رفت و برگشت موتوری ایران و طولانی‌ترین زیپ لاین کشور محسوب می‌شود و تجربه‌ای متفاوت، از دیگر زیپ لاین سواری‌هایی که در ایران وجود دارد در اختیارتان قرار می‌دهد.

زیپ لاین 

فضای سبز و شهربازی های روباز و سرپوشیده اطراف دریاچه

بخش بزرگی از ساحل اطراف دریاچه با فضای سبز و پارک‌ها و بخش‌های ساحلی متنوع پوشیده شده است. از پارک باغ بهشت و پارک صخره‌ای بگیرید تا پارک شورابیل که محیط دلچسب و زیبایی را برای گشت و گذار و بازی و سرگرمی به وجود آورده‌اند. در کنار این‌ها شهربازی روباز شورابیل در میان مردم اردبیل طرفداران بسیاری دارد و خیلی از آن‌ها برای تفریح به اینجا می‌آیند.

فضای سبز و شهربازی های روباز و سرپوشیده اطراف دریاچه

پیک نیک و عکاسی

چه چیزی بهتر از پیک نیک با دوستان و خانواده کنار دریاچه شورابیل، در میان پارک‌های زیبای آن با چشم اندازی رو به این پهنه آبی می‌تواند حال‌تان را سرجا بیاورد و انرژی از دست رفته‌تان را به شما برگرداند؟ پس معطل نکنید، یک زیرانداز و قدری خوراکی سبک و یک توپ والیبال یا راکت‌های بدمینتون را بردارید و از دورهمی‌تان لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب “جاهای دیدنی اردبیل ؛ سفری به بام ایران” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…