درمان و پیشگیری از سرماخوردگی با زنجبیل

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زنجبیل خاصيت ضد ويروسی داشته و از موثرترین گیاهان دارویی برای درمان سرماخورگی است. در ادامه با ارتباط خوردن زنجبیل و سرماخوردگی آشنا شوید.
فواید زنجبیل برای سرماخوردگی

زنجبیل و سرماخوردگی 

ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی مجاری تنفسی که با نام کلی سرماخوردگی شناخته می‌شود،‌ از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در فصل زمستان و گاها در سایر فصول، افراد به آن سالی حداقل یک مرتبه مبتلا می‌شوند و برای چند روز تا یک هفته، فعالیت‌های روزمره مبتلایان را تحت تاثیر خود قرار ‌دهد. مصرف زنجبیل تازه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا توان بیشتری برای مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی داشته باشد. زنجبیل تازه را می‌توان به عنوان مواد اولیه برای تهیه غذا در وعده‌های روزانه استفاده کرد و یا آن را به صورت دمنوش مصرف نمود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا فواید زنجبیل برای سرماخوردگی پرداخته می‌شود.

خواص زنجبیل

زنجبیل و سرماخوردگی

زنجبیل تازه از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی به ویژه در فصول سرد دارد. این گیاه خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی برای تقویت و بیشتر کردن توان سیستم ایمنی و دفاعی بدن محسوب می‌شود.

زنجبیل و سرماخوردگی (نسخه درمانی)

چای زنجبیل، عسل و آبلیمو: یکی از دمنوش‌های مفید برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و التیام علائم ناشی از سرماخوردن، دمنوش چای زنجبیل و عسل و آبلیمو است. عسل دارای اثر تسکین دهنده است و خارش گلو را آرام می‌کند. همچنین آبلیمو سرشار از ویتامین C بوده، به علاوه لیمو پر از فیتوکمیکال‌ها هم هست، این ترکیبات سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

دمنوش زنجبیل

چای زنجبیل، عسل و آبلیمو + میخک: چنانچه دچار سرماخوردگی شده‌اید و در ضمن از مشکلات سینوس هم رنج می‌برید، میخک را به ترکیب زنجبیل، عسل و آبلیمو اضافه کنید، چرا که عسل و میخک در کنار هم تاثیر آرامش‌بخش فوق‌العاده‌ای برای بازکردن راه‌های سینوس و بینی دارند.

با توجه به ارتباط مصرف زنجبیل و سرماخوردگی و تاثیر ان بر پیشگیری و بهبود علائم این بیماری، به طور کلی هر جا و هر زمان که اولین علائم سرماخوردگی را حس کردید، مصرف چای زنجبیل را آغاز کنید، مصرف زنجبیل تازه در اولین روز شروع سرماخوردگی، از بروز سرماخوردگی شدیدتر پیشگیری کرده، مصرف آن نه تنها آرامتان می کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تحریک کرده و شما را گرم می‌کند.

زنجبیل و عسل

سایر موارد مربوط به ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی

مصرف زنجبیل تازه برای درمان آنفولانزا (سرماخوردگی‌های شدید) نیز بسیار مفید و مثمر است.

چنانچه سرماخوردگی داشته و دچار گلو درد بوده و در مسافرت به سر می‌برید، از تونیک زنجبیل استفاده کرده و علائم سرماخوردگی خود را کاهش دهید.

در زمینه ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی به توصیه متخصصین می‌توان در زمان ابتلا به بیماری چند برگ گیاه زنجبیل را جوید یا عصاره به دست آمده از برگ‌های آن را غرغره کرد تا دردها و التهابات گلو تسکین یابد.

درمان سرماخوردگی

در مناطق سرد و کوهستانی، استفاده از زنجبیل برای کنترل و درمان سرمازدگی بدن مفید و بسیار رایج است. برای این منظور ترکیب برگها یا پودر زنجبیل در آب گرم و قرار دادن پاها در آن توصیه شده است.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۰۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۱۹ ق٫ظ

    عالی بود مرسی از لطفتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…