با بندر کنگ، از قدیمی‌ترین بنادر ایران آشنا شوید

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بندرکنگ (Kong) نام شهری در استان هرمزگان است که بخشی از بندر لنگه به حساب می‌آید.
جاذبه‌ های گردشگری بندر کنگ

بندر کنگ که قدمتی طولانی دارد یکی از شهرهای بندر لنگه به حساب می‌آید و در استان هرمزگان واقع شده است. این شهر از توابع بخش مرکزی بندر لنگه به حساب می‌آید. اغب شهر‌های جنوبی کشور آب و هوای بسیار گرمی دارند و بندرکنگ نیز از این موضوع مستثنی نیست و آب و هوای آن بسیار گرم و مرطوب است. همان‌طور که از نام این شهر بر می‌آید، بندرکنگ یک بندر است و در نزدیکی دریا قرار دارد. همراه مجله دلتا باشید تا با جاذبه‌ های گردشگری بندر کنگ بیشتر آشنا شویم.

برکه دریا دولت

آب انباری بزرگ در بندرکنگ وجود دارد که مردم محلی آن را برکه دریا دولت می‌نامند. این آب انبار که محل جمع آوری آب آن به صورت دایره‌ای است قطری ۲۸ متری دارد و عمق آن نیز ۱۴ متر است. نیمی از این آب انبار دارای سقف است اما به دلیل بزرگی، نیمه‌ی دیگر آن سقف ندارد. انتخاب نام دریا دولت نیز برای این آب انبار از بزرگی آن نشات می‌گیرد.

جاذبه های گردشگری هرمزگان

خانه گلبتان

یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب ایران، خانه گلبتان است که به دوران قاجار مربوط می‌شود. این خانه از یک حیاط مرکزی تشکیل شده است که تعدادی اتاق دور تا دور آن را فرا گرفته‌اند و چند بادگیر نیز در آن وجود دارد. این خانه بسیار زیباست و طاق‌ها و گچبری‌های آن نیز بر این زیبایی می‌افزایند. لازم به ذکر است که خانه گلبتان در سوم اسفند ماه ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۲۲۹ به عنوان اثر ملی ایران ثبت شد.

خانه گلبتان

لنج بوم مسی

در سال ۱۲۷۳ لنجی شخصی در بندر کنگ ساخته شد که ۷۰۰ تن ظرفیت بار داشت. این لنج ابعاد بسیار بزرگی داشت و به همین دلیل بخش زیادی از آن در زیر آب قرار می‌گرفت و همین بخش را نیز با ورق‌های مسی پوشانده بودند. این لنج مسی برای مقاصد تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت و ۶۰ نفر سرنشین و ۲ ناخدا داشت که وسایل مختلف را به آفریقا،‌ هندوستان، پاکستان و یمن حمل می‌کرد. تنها باقی مانده این لنج نقل می‌کند که در سال ۱۳۲۳ یک هواپیمای ژاپنی در مسیر سفر از آن فیلم‌برداری کرد و روز بعد زیردریایی آن کشور به لنج حمله کرد و آن را از بین برد. در حال حاضر در همان بخشی که این لنج ساخته شده بود، تندیسی از آن را به یاد قربانیان آن حمله ساخته‌اند که نمادی از حدود ۱۱۳ سال پیش است.

لنج بوم مسی

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هرمزگان “چشمه آبگرم گنو در بندرعباس” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…