رنگ لباس چه چیزی درباره شخصیت شما می‎‌گوید؟

۱۵
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ لباسی که بیشتر در کمد لباس شما به چشم می‌خورد، اتفاقی انتخاب نشده است.
رنگ لباس چه چیزی درباره شخصیت میگوید

‌محققان روانشناسی معتقدند انتخاب برخی رنگ‌ها می‌تواند به جنبه‌های شخصیتی ‌ما مربوط باشد. البته هیچ قاعده کلی در این مورد وجود ندارد. اما در حقیقت می‌توانید پوشش و رنگ لباس را به گونه‌ای انتخاب کنید که با آن پیام مشخصی را برسانید. در ادامه به محبوب‌ترین رنگ‌هایی که افراد از آن‌ها در پوشش خود استفاده می‌کنند، خواهیم پرداخت. در مطلب تاثیر رنگ لباس در شخصیت با مجله دلتا همراه باشید.

تاثیر رنگ لباس در شخصیت

صورتی: معصومیت

طیف‌های تیره‌تر صورتی می‌تواند حس‌های تداعی‌گر خوشی و هیجان در فرد ایجاد کند. طیف‌های کمرنگ‌تر را بیشتر به کسب آرامش و حتی فقدان انرژی ربط می‌دهند. برخی پیام‌های مهم این رنگ شامل: معصومیت، عشق، فداکاری و بخشندگی است.

رنگ‌بندی لباس

زرد: خلاقیت

از منظر روانشناختی، زرد رنگ قدرتمندی است. این رنگ با احساسات، خلاقیت و اعتمادبه‌‎نفس بالا مرتبط است. رنگ زرد هیجان، انگیزش و روحیه‌ خوب را تداعی می‌کند.

رنگ لباس

آبی: آرامش

رنگ آبی اثری آرامش‌بخش دارد. به گفته‌ مشاوران مد و فشن، توصیه می‌شود در مصاحبه‌های کاری خود لباسی به رنگ آبی به تن کنید، چون این رنگ نماد وفاداری است.

سفید: پاکی

در بسیاری از فرهنگ‌ها سفید را رنگ کامل و بی‌نقص بودن می‌دانند. این رنگ نور، تازگی، پاکی، آرامش، خلوص، خوبی و معصومیت را تداعی می‌کند.

سبز: طراوت

رنگ سبز بی‌شک طبیعت را تداعی می‌کند و آن را از نظر احساسی  رنگی آرامش‌بخش می‌دانند. این رنگ حسی از طراوت، هماهنگی و تعادل در فرد ایجاد می‌کند.

لباس زنانه

بنفش: پختگی

بنفش را رنگی سلطنتی می‌دانند. این رنگ تجمل، ثروت و پختگی را تداعی می‌کند. این رنگ تا مدت‌ها سخت پیدا می‌شد، به همین دلیل از آن در لباس‌های افراد دارای امتیاز استفاده می‌کردند.

لباس مردانه

سرخابی: خوشی

سرخابی یک رنگ برجسته است که بیانگر انرژی، حرارت و خوشی است. سرخابی را رنگی جسورانه و با دنیای هنر مرتبط می‌دانند. بطور کلی، توصیه می‌شود از این رنگ در فعالیت‌هایی مانند تمرینات ایروبیک و قدرتی در باشگاه که به انرژی نیاز دارند، استفاده کنید.

تاثیر رنگ

قرمز: شور و حرارت

رنگ قرمز نه تنها تداعی‌گر حرارت، قدرت، شور و نشاط و عشق، بلکه تداعی‌گر خطر، پرخاشگری و نفرت نیز است. این رنگ در پوشش حسی از برونگرایی، قدرت و حرارت ایجاد می‌کند.

نارنجی: استقلال

رنگ نارنجی را با استقلال، خودجوشی و نظم مرتبط می‌دانند. این رنگ می‌تواند بیانگر اراده‌ی قوی و رقابت‌جویی باشد.

روانشناسی رنگ

قهوه‌ای: ثبات

این رنگ که در طبیعت به راحتی یافت می‌شود مفهوم اعتبار و ثبات را می‌رساند. قهوه‌ای، رنگ بسیار خوبی برای انتقال اطلاعات جدید یا دشوار است، زیرا جوی خنثی برای گفتگو ایجاد می‌کند.

خاکستری: بی‌طرفی

رنگ خاکستری نمادی از بی‌طرفی و پختگی است. خاکستری بعد از رنگ آبی پر‌کاربردترین رنگ در مصاحبه‌های کاری است. این رنگ حسی از اقتدار را به گونه‌ای ملایم‌تر از رنگ سیاه تداعی می‌کند.

سیاه: آراستگی

رنگ سیاه را هم طراحان مد و فشن هم جوان‌ها دوست دارند.  این رنگ تیره انسجام و آراستگی را تداعی می‌کند. رنگ سیاه نشانگر قدرت است اما می‌تواند حسی از خشونت یا محصور شدن را هم برساند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر ست کردن شال با مانتو را مطالعه کنید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۱۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۰۸ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۱:۰۳ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۲۲ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۲۸ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…