کشور اسرارآمیز پرو

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرو کشوری در آمریکای جنوبی است و پایتختش شهر لیما است.
جاذبه های گردشگری پرو

کشور پرو پر است از جاذبه‌هایی که شما را شگفت زده خواهد کرد. از روستای اولان تای تامبو و شهر زیبای کوزکو گرفته تا شهر ساحلی میرافلورس، کویر ایکا، ماچو پیچو و وجود تمدن اینکاها همگی اسرار آمیز و جذابند. در مجله دلتا جاذبه های گردشگری پرو را به شما معرفی می‌کنیم.

کلیسای سن‌فرانسیسکو 

عجیب‌ترین قسمت بازدید از کلیسای سن‌فرانسیسکو زیرزمین کلیساست جایی که حدود ۲۵هزار اسکلت مرتب و منظم کنار هم چیده شده‌اند! به‌نظر می‌رسد اوایل ساخت این کلیسا از زیر زمین به عنوان محل دفن اجساد استفاده شده است. استخوان‌ها و سر اسکلت‌ها با نظمی باور نکردنی کنار هم چیده شده‌اند.

جاذبه های کشور پرو

شهر لیما و محله میرافلورس 

میرافلورس یکی از محله‌ها یا بهتر بگوییم بخش‌های شهر لیما است. همانطور که گفتیم شهر لیما پایتخت کشور پرو در کنار اقیانوس آرام قرار گرفته و همین موضوع سبب شده در بخش‌هایی از شهر که در همسایگی اقیانوس است چشم‌انداز فوق‌العاده اقیانوس آرام را ببینید.

شهر لیما و محله میرافلورس

زیگورات تاریخی وسط شهر مدرن لیما

از محله میرافلورس زیاد دور نشوید چون این محله با وجود بخش‌های مدرن جاذبه‌ای تاریخی را در دل خود جای داده است. یک بنای خشت و گلی پلکانی در این محله قرار گرفته که حدود ۱۸۰۰ سال پیش ساخته شده است. زیگورات محل دفن اجساد بوده البته با رتبه بندی.

زیگورات تاریخی وسط شهر مدرن لیما

شهر پاراکاز 

بالاستاس معروف به جزایر گالاپاگوس کوچک است چون از نظر جانوارانی که در آن هستند شباهت‌های بسیاری با گالاپاگوس در اکوادور دارد. در بالاستاس شیردریایی، نوعی پنگوئن بومی این منطقه و پلیکان زندگی می‌کنند.

شهر پاراکاز

کویر ایکا از عجایب کشور پرو

شهر کویری ایکاها حتما باید در لیست دیدنی‌های کشور پرو باشد چون یکی از عجیب‌ترین مناظر را خواهید دید. بهترین مسیر برای رسیدن به کویر ایکا این است که از پاراکاز راهی این منطقه شوید.

کویر ایکا از عجایب کشور پرو

شهر کوزکو 

شهر کوزکو سابقه تاریخی غنی دارد، قدمت این شهر به تمدن اینکاها برمی‌گردد؛ حالا کوزکو را به خاطر بقایای به جامانده از دوره اینکاها و آثار معماری زمان مستعمره اسپانیایی‌ها می‌شناسند. خیابان‌های کوزکو اغلب سنگفرش شده‌اند و میدان اصلی آن پلازا دی آرماس است.

شهر کوزکو

روستای اولان تای‌تامبو

روستای زیبای اولان تای تامبو در دره مقدس و دقیق در مسیر رسیدن به مچوپیچو قرار دارد و از جاذبه های گردشگری کشور پرو است. این روستا در جنوب پرو و در میان کوه‌ قرار گرفته و رودخانه زیبای ارووبامبا از آن می‌گذرد. در این روستا بقایایی از دوره اینکاها به چشم می‌خورد که حتما تماشای آن را باید در برنامه سفرتان بگذارید.

روستای اولان تای‌تامبو

خطوط نازکا در دل صحرای پرو

خطوط نازکا یکی از اسرارآمیزترین خطوط دنیاست. سالها راز خطوط نازکا پنهان مانده بود تا اینکه دانشمندی به نام رایشه همه چیز درباره نازکا را برملا می‌کند و کتابی درباره آن می‌نویسد.

خطوط نازکا در دل صحرای پرو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “کوه های رنگین کمانی ؛ جعبه مداد رنگی در وسط اتوبان” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۱۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…