تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی چیست؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در حالی که بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار شبیه بوده، اما دارای تفاوت‌های محسوسی نیز هستند.
تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی

 با شروع فصل سرما بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی ویروسی و آنفولانزا شیوع پیدا می‌کنند. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که صبح خود را با عطسه، سرفه و احساس تب شروع کنید. اما از کجا باید فهمید که بیماری ما سرماخوردگی است یا آنفولانزا؟ این دو بیماری دارای علائم و نشانه‌های مشترکی بوده که اغلب افراد را در تشخیص آن گمراه می‌کند. پس از مطالعه این مطلب از مجله دلتا با تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی آشنا شده و از این پس راحت‌تر خواهید توانست نسبت به درمان آن اقدام کنید.

علائم آنفولانزا

علائم بیماری آنفولانزا

علائم آنفولانزا بسیار شبیه به سرماخوردگی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به گلودرد، تب، سردرد، سرفه، گرفتگی گلو و درد عضلانی اشاره کرد؛ با این تفاوت که این علائم در آنفولانزا بسیار شدیدتر از سرماخوردگی هستند. معمولا این نشانه‌ها پس از گذشت دو الی پنج روز بهبود می‌یابند؛ اما بیمار تا حدود یک هفته بعد نیز با ضعف و خستگی دست و پنجه نرم می‌کند. علاوه بر این، بروز بیماری ذات‌الریه نیز در افراد مبتلا به آنفولانزا به خصوص سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های ریوی (مانند بیماری برونشیت و آسم) قلبی بسیار شایع است.

علائم سرماخوردگی

اغلب اوقات سرماخوردگی با یک گلودرد ساده شروع می‌شود. از جمله نشانه‌های بعدی این بیماری می‌توان به آبریزش و گرفتگی بینی اشاره کرد. پس از آن نیز سرفه ظاهر شده و معمولا با گذشت چهار یا پنج روز رفته رفته از بین می‌روند. در سرماخوردگی احتمال بروز تب نیز وجود داشته که البته در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است.

علائم سرماخوردگی

درمان آنفولانزا

یکی از موثرترین درمان‌های آنفولانزا، استراحت در منزل است. معمولا به تشخیص و تجویز پزشک، آنتی بیوتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی موارد، داروهای ضد ویروس جهت کاهش علائم بیماری به خصوص در افراد مسن نیز تجویز می‌گردد. معمولا مصرف این داروها دو روز بعد از اولین علائم آنفولانزا شروع می‌شود. همچنین مصرف مرکبات به درمان آنفولانزا کمک بسیاری می‌کند؛ از این رو بهتر است میوه‌هایی همچون پرتقال، لیمو و نارنگی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. سعی کنید هر شب قبل از خواب، محلول آب نمک قرقره کنید؛ انجام این کار به ضدعفونی کردن مجاری تنفسی کمک شایانی می‌کند. اگر به تب دچار شده‌اید، دمنوش نعناع بنوشید. دمنوش نعناع منجر به تشدید تعریق در شما شده و تب را کاهش می‌دهد.

درمان آنفولانزا

درمان سرماخوردگی

در صورتی که سرماخوردگی خیلی حاد باشد، می‌توان به پزشک مراجعه کرد و با مصرف داروهای تجویزی، در زمان کوتاهی رو به بهبودی رفت. اما چنانچه عارضه فوق خیلی حاد نباشد، حتی در خانه نیز می‌توان نسبت به درمان آن اقدام کرد. رایج‌ترین داروهایی که برای درمان سرماخوردگی در منزل به کار برده می‌شوند، انواع مسکن‌ها و قرص آنتی هیستامین است. نوشیدن آب به میزان زیاد نیز بسیار توصیه می‌شود. تا زمان بهبودی می‌توانید از انواع آبمیوه‌های طبیعی، اسموتی و سوپ استفاده کنید. مصرف معجون عسل و آبلیموی طبیعی نیز به سرعت بخشیدن دوره بهبودی کمک شایانی می‌کند.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  3. مسعود

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۳۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…