افزایش ۵۰ درصدی قیمت خانه!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش ۵۰ درصدی قیمت خانه در ۶ ماه بی‎سابقه است! نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این مطلب تاکید کرد: کاهش توان خرید متقاضیان و خروج سفته بازان از بازار،  از دلایل اصلی افزایش ۵۰ درصدی قیمت خانه در ۶ ماه و ورود مسکن به رکود است.

افزایش 50 درصدی قیمت مسکن طی 6 ماه!

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، حسام عقبایی با بیان اینکه اغلب مشاوران املاک از کسادی بازار سخن می‎گویند و در واقع دردو ماهه محرم و صفر رکود عمیق‎تر خواهد شد، گفت: اطلاعات اولیه از تعداد  قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران حاکیست که معاملات در شهریور ماه در مقایسه با همین ماه درسال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت مسکن در یک بازه زمانی ۶ ماهه شاید بتوان گفت بی‌سابقه بوده است، بنابراین افت معاملات که از اواخر مرداد ماه شروع و در شهریور ماه افزایش یافت، احتمالا در نیمه دوم سال شدت بیشتری خواهد گرفت .

عقبایی افزود: کاهش میزان معاملات مسکن به گفته مشاوران املاک به خوبی دیده می‎شود ، بنابراین پیش‌بینی می‎کنم که چون بازار مسکن در شهریور از لحاظ معاملات اوضاع مناسبی نداشت، در نیمه دوم امسال نیز این وضع ادامه یافته و افت معاملات و خرید و فروش بیشتر خواهد شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که آیا افت معاملات موجب کاهش قیمت مسکن می شود تاکید کرد: تصور نمی‎کنم که چون معاملات کاهش یافته، قیمت ها هم کمتر می‎شود ، اما اگر قیمت ها در بازارهای طلا و ارز تثبیت شود ، ممکن است بازار مسکن هم  به تعادل  برسد.

در عین حال مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران می‎گوید :رکود مسکن واقعیت ندارد و طبق آمارهای استخراج شده میزان معاملات در کشور در ۶ ماه نخست امسال نسبت به ۶ ماه نخست پارسال  رشد هم داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…