۵ جاذبه گردشگری در کوه فوجی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوه فوجی نمادی از زیبایی‌های طبیعت ژاپن است، این کوه با بلندای ۳۷۷۶ متر بلندترین کوه ژاپن و یکی از شناخته شده‌ترین کوه‌ها در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود
کوه فوجی ژاپن

فوجی بر مرز میان استان‌های یاماناشی و شیزو‌-اوکا و تقریباً در کمربند میانی کشور قرار گرفته است. اگر هوا صاف و خوب باشد، از توکیو و یوکوهاما هم دیده می‌شود. در جبهه‌ی شمالی، کوه با منطقه‌ای به نام فوجی‌گوکو (پنج دریاچه فوجی یا Fuji five lake) احاطه شده که با ریزورت‌ها ساحلی، جاذبه‌های طبیعی و چشمه‌های آب گرمش شناخته می‌شوند. در مجله دلتا به ۵ جاذبه گردشگری کوه فوجی ژاپن می‌پردازیم.

معابد سِنگِن فوجی

شینتو نام مذهب قدیمی و بومی ژاپنی‌ها است و معابد شینتویی وقف پرستش خدایان یا «کامی‌»های مختلف این مذهب می‌شوند. تقریباً تمام شهر‌های ژاپن حداقل یک معبد شینتو را دارند. در میان انواع معروف معابد شینتویی، معابد فوجی سنگن مجموعه‌ای شامل بیش از ۱۳۰۰ معبد در سرتاسر ژاپن است که به پرستش کوه فوجی و کامی مرتبط با آن، یعنی پرنسس کونوهاناساکویا اختصاص داده شده‌اند.

معابد سِنگِن فوجی کوه فوجی ژاپن

فوجی کیو هایلند 

فوجی کیو هایلند یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های ژاپن است و شاید تنها شهربازی ژاپن که توان رقابت با آن‌ را دارد، ناگاشیما اسپالند در ناگویا است. این شهربازی در شمال کوه فوجی و در نزدیکی دریاچه‌ی کاواگوچیکو قرار گرفته و مقصد اصلی آن‌هایی است که می‌خواهند هیجان را در سطوح دیوانه‌واری تجربه کنند.

فوجی کیو هایلند

موزه‌ی هنری ایتچیکو کوبوتا

موزه‌ی ایتچیکو کوبوتا در سواحل شمالی دریاچه‌ی کاواگوچیکو قرار گرفته و محلی برای نمایش کیمونوهای ابریشمی (لباس‌های سنتی ژاپنی) تزئین شده با تکنیک تسوجی‌گاهانا است. تسوجی‌گاهانا مرحله‌ای از فرآیند آماده‌سازی و رنگرزی کیومنوهای آستین بلند ابریشمی است که نیاز به مهارت و تجربه‌ی بالایی دارد.

موزه‌ی هنری ایتچیکو کوبوتا

کوهنوردی در فوجی

کوهنوردی در این کوه زیبای آتش‌فشانی، به راستی تجربه‌ای ویژه و تکرار نشدنی است. فوجی همانند دیگر کوه‌های ژاپن به ۱۰ ایستگاه تقسیم می‌شود.در عقاید مذهب شینتو، به ویژه آن نوعی که به فوجی و خدایان کوهستانی آن اعتقاد دارند، از ایستگاه اول تا پنجم، قلمروی انسان‌ها و از ایستگاه ششم تا دهم، قلمرو بهشتی جای گرفته‌ است. بین ایستگاه پنجم و ششم نیز، مرز میان این قلمرو و به نوعی برزخ محسوب می‌شود.

کوهنوردی در فوجی

 

تماشای کوه فوجی

 به عقیده‌ی بسیاری از گردشگران بهترین راه لذت بردن از کوه فوجی، تماشا و تحسین کردن چشم‌انداز شگفت انگیز این زیبایی طبیعت است. در تاریخ ژاپن، هنرمندان و نقاشان بسیاری محو شکل و شمایل این کوه شده و تقریباً از تمام زوایا و در تمام فصول، نقش‌هایی از کوه فوجی کشیده شده‌اند.

تماشای کوه فوجی

نقاشی موج بزرگ کاناگاوا؛ یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های ژاپنی – کوه فوجی در نقاشی به چشم می‌خورد. این نقاشی، یکی از نقاشی‌های مجموعه‌ی ۳۶ چشم‌انداز از کوه فوجی است که توسط نقاش معروف، کاتسوشیکا هوکوسائی ترسیم شده است.

تماشای کوه فوجی 2

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “جشن‌های سنتی در فستیوال‌ های ژاپن” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…