نووارا الیا؛ انگلستان کوچک

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نووارا الیا شهری در ییلاقات استان مرکزی سریلانکا می‌باشد. نام این شهر به معنای «شهری روی دشت» یا «شهر نور» است.
جاذبه های گردشگری سریلانکا

نووارا الیا از جاذبه های سریلانکا را به خاطر آب و هوای معتدل و خنک آن (خنک‌ترین منطقه در سریلانکا) می‌شناسند. اقتصاد این شهر بر پایه‌ی چای، سبزیجات مختص آب و هوای خنک و گردشگری می‌باشد. نووارا الیا جاذبه‌های متعددی دارد که در ادامه در مجله دلتا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

 املاک چای پدرو 

برای آنکه بدانید فنجان چای صبح شما ممکن است از کجا بیاید سری به املاک چای پدرو بزنید که در ۳.۵ کیلومتری شرق نووارا الیا و در مسیر کانداپولا واقع شده است. شما می‌توانید برای بازدید از کارخانه به مدت نیم ساعت همراه با راهنما شوید، کارخانه‌ای که در اصل در سال ۱۸۸۵ ساخته شده و همچنان با ابزارآلات مهندسی قرن نوزدهم انباشته شده است.
هرچند، به خاطر نوع چایی که در این مکان تولید می‌شود (چایی بسیار سبک) فرایند تولید در طول شب که هوای خنک‌تری دارد اتفاق می‌افتد بنابراین احتمالا شما نمی‌توانید چیز زیادی از این فرایند را مشاهده کنید.

نووارالیا سریلانکا

باغ‌های هاکگالا

باغ‌های زیبای هاکگالا در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی نووارا الیا قرار گرفته‌اند (حدود ۲۰۰ متر پایین‌تر) و مکانی بسیار آرامش‌بخش هستند. افسانه‌ها اینگونه می‌گویند که هانومن خدای میمون توسط راما به هیمالیا فرستاده شد تا یک گیاه دارویی را پیدا کند. او فراموش کرد دنبال چه گیاهی می‌گشته و به همین دلیل تصمیم گرفت تکه ای از هیمالیا را همراه خود بیاورد به این امید که آن گیاه در آن رشد کند. از آنجا که فصل کاشت بین ژانویه و اواخر مارچ است، در این ایام ظاهر باغ‌ها در بهترین حالت خود قرار ندارد.

باغ‌های هاکگالا

آبشار لاورز لیپ

از املاک چای پدرو تا آبشار لاورز لیپ ۵ کیلومتر پیاده فاصله وجود دارد. از سمت کارخانه‌ی چای، از خیابان اصلی عبور کرده و علامت‌ها را تا خانه ییلاقی مدیر در امتداد جاده‌ی خاکی دنبال کنید. در اولین تقاطع به سمت چپ بپیچید و در سه راهی مسیر میانه را برگزینید، بعد از سپری کردن ۱۵ دقیقه به یک فضای پارکینگ خاکی می‌رسید. در سمت چپ مسیری پیاده از میان باغ‌های چای و به سمت جنگل وجود دارد. این مسیر را دنبال کنید و درست بیرون زیارتگاه کوچک شیوا، با آبشارهای زیبا مواجه خواهید شد.

آبشار لاورز لیپ

پارک ویکتوریا 

پارک دوست داشتنی ویکتوریا در مرکز شهر نووارا الیا یکی از زیباترین پارک‌های جنوب آسیاست که به بهترین شکل نیز از آن نگهداری شده و چرخی در اطراف چمن‌های تزئین شده‌ی آن لذتی غیر قابل وصف برای شما به همراه می‌آورد. این پارک حوالی مارچ تا می و آگوست تا سپتامبر با گل‌هایش دوباره زنده می‌شود. این منطقه همچنین زادگاه تعدادی از گونه‌های پرندگان مختص نواحی کوهستانی است که از آن جمله می‌توان به مرغ مگس خوار کشمیری، پیتای هندی و تیت خاکستری اشاره نمود.

پارک ویکتوریا 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “نکات ضروری قبل از سفر به سریلانکا” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۵۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در ۰:۵۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…