معماری خاص سالن تئاتر در سرزمین چشم‌ بادامی‌ ها

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معمار یهای خاص در تمام دنیا جزو جاذبه های گردشگری بسیار مهم به حساب می آیند.
معماری خاص سالن تئاتر

معماری خاص سالن تئاتر توسط یک شرکت معماری چینی با الهام از عناصر سنتی، در شهر «ژیشانگ بانا» طراحی شده که از قابلیت‌های جذابی برخوردار است.

معماری خاص سالن تئاتر

به گزارش مجله دلتا، این مجموعه عظیم با نام «Dai Show» که توسط گروه«دالیان واندا» به شرکت معماری «استافیش» سپرده شده است ۱۹۵۰۰ مترمربع مساحت و ۱۱۸۳ نفر ظرفیت دارد و به عنوان یکی از جدیدترین مراکز فرهنگی «ژیشانگ بانا» به شمار می‌آید.

به گفته طراحان، کانسپت اصلی و معماری خاص سالن تئاتر که از طبیعت و فرهنگ بومی الهام گرفته شده براساس طرح اولیه مؤسس فقید استودیو، «مارک فیشر» شکل گرفته است.

طراحی این مجموعه به قدری خیره کننده‌ است که به محض ورود به سالن نمی‌توان از زیبایی و معماری خاص آن چشم‌پوشی کرد؛ سقف گرد و طلایی و معماری خاص سالن تئاتر با ۱۱۰ متر قطر، در نگاه نخست شما را به یاد شاخ و برگهای درخت نخل می‌اندازد.

در واقع سقف از دو کلاهک دایره‌ای تشکیل شده که نقش سایبان را برای لابی زیرین بازی می‌کنند و فاصله بین این دو کلاهک نیز امکان برقراری جریان هوا در لابی مجموعه را فراهم می‌کند.

معماری سالن تئاتر

 همچنین سقف با ستون‌های درخت، به شکلی ساپورت می‌شود که دورتادور سالن را احاطه کرده‌اند و به تماشاچیان حس نشستن زیر درختهای نخل خرما را منتقل می‌کند.

طرح روی دیوارهای طلایی ساختمان نیز در نوع خود بی‌نظیر و مانند برگی است که پیچ ‌خورده و تا روی سقف امتداد می‌یابند.

معماری خاص چینی

قرار است در این مجموعه بزرگ، گروه‌های تئاتری از جمله گروه آکروبات باز «دراگون» برنامه اجرا کنند. لذا  درون تالار نیز یک سن بزرگ ۱۴۰۰ مترمربعی قرار گرفته که تماشاچیان به صورت گرد دور آن می‌نشینند.

طراحان پروژه همچنین ۱۰ ورودی با سیستم پرواز سه بعدی روی سقف سالن طراحی کرده اند که پرواز آکروبات‌ها از یک سکوی ۹ متری و اوج گرفتن در بالای سر سن و بینندگان را ممکن کرده است.

معماریهای خاص

از دیگر امکانات این مجموعه بزرگ می‌توان به آپارتمان‌ها، مراکز خرید، کافی شاپ‌ها، رستوران، هتل، سالن گلف و پارک اشاره کرد.

مطالب بیشتر معماری و دکوراسیون را در سایت دلتا بخوانید:

طراحی رمپ متناسب با نیاز معلولین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…