با ویتامین D لاغر شوید!

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای کم کردن وزن راه‌های بسیار زیادی وجود دارد، در این بین یکی از جالب‌ترین راه‌های تناسب اندام، اندازه گیری و تنظیم ویتامین D بدن افراد است.
happy bearded fitness man measuring his waist with tape 171337 15817 3 با ویتامین D لاغر شوید!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که چربی شکمی و همچنین اندازه‌ دور کمر بالاتری دارند، بیشتر دچار کمبود ویتامین D هستند. این ویتامین در تماس مستقیم نور خورشید با پوست ساخته شده و همچنین نقش بسیار مهمی در بدن ما ایفا می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره تاثیر ویتامین D بر لاغری صحبت خواهیم کرد.

کاهش وزن

تاثیر ویتامین D بر لاغری

کمتر می‌خورید، سیرتر می‌مانید

وقتی سطح ویتامین D بدن شما کافی باشد، بدن مقدار لپتین بیشتری آزاد خواهد کرد. لپتین هورمونی است که حامل این پیام به مغز است: تو سیر شده‌ای، دیگر نخور. از سوی دیگر کمبود ویتامین D به معنی لپتین کمتر و افزایش هر چه بیشتر دور کمر است.

نتایج تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان داده اشتهای افرادی که موقع صبحانه مقدار زیادی ویتامین D و کلسیم می‌خورند به‌مدت ۲۴ ساعت کاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین کمبود ویتامین D باعث مقاومت نسبت به انسولین شده که نتیجه آن پرخوری و اضافه وزن است.

چربی کمتری ذخیره خواهید کرد

وقتی مقدار ویتامین D در خون شما کافی باشد، عملکرد سلول‌های چربی برای ذخیره چربی کندتر خواهد شد اما وقتی مقدار ویتامین D کم باشد سطح هورمون پاراتیروئید و کلسیترول افزایش یافته که عواقب خوشایندی دربر ندارد.

سطح بالای این هورمون‌ها بدن شما را تشویق می‌کند تا به‌جای سوزاندن چربی آن را ذخیره کند. نتایج تحقیقات دانشمندان نروژی نشان داده سطح بالای هورمون پاراتیروئید یک خطر بالقوه برای اضافه وزن به‌خصوص در مردان بالای ۴۰ سال است.

فواید ویتامین D

شما چربی شکمی بیشتری خواهید سوزاند

ویتامین D به شما کمک می‌کند تا در سراسر بدن چربی بسوزانید ولی این ماده در کاهش مقدار چربی‌های شکم از بقیه مناطق موثرتر است. نتایج مطالعات صورت گرفته در دانشگاه مینه سوتا نشان داده، ویتامین D اساسا باعث چربی سوزی در ناحیه شکم می‌شود. توضیح این عملکرد این است که ویتامین D در کنار کلسیم تولید کورتیزول را کاهش می‌دهند؛ کورتیزول هورمون استرس است که باعث تجمع چربی در شکم می‌شود.

لاغری

هم وزن کم می‌کنی، هم قلبت سلامت می‌ماند

نتیجه مطالعه دیگری نشان می‌دهد، رژیم غذایی غنی از مواد لبنی (یعنی مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D) به افراد کمک می‌کند تا ۷۰درصد بیشتر از افرادی که همین مقدار کالری را از مواد دیگر دریافت کرده‌اند وزن کم کنند. علاوه بر این، مطالعه دیگری که توسط دانشمندان آلمانی انجام شده نشان می‌دهد، سطح بالای ویتامین D در واقع با تشدید مزایای کاهش وزن، خطرات بیماری‌های قلبی- عروقی را نیز با کاهش مقدار ‌تری‌گلسیرید کاهش می‌دهد.

کاهش چربی

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۳:۰۸ ق٫ظ

  3. فاطمه

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۳۶ ب٫ظ

    ممنون از لطفتون خیلی آموزنده وعالی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱:۰۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  7. علی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

    چه جالب. ممنون از مطالب خوبتون ?

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…