از تاثیر ویتامین D بر پوست غافل نشوید

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای نگهداری از پوست خود می‌بایست ویتامین‌هایی که پوست به آن‌ها نیازمند است را بشناسید و مواد غذایی که سرشار از آن ویتامین‌ها باشند را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید.
تاثیر ویتامین D بر پوست

راه و روش برای نگهداری از پوست کم نیست اما انتخاب یک روش که بتواند با استفاده از مواد طبیعی و ویتامین‌های مخصوص پوست و بدون کاربرد قرص‌ها و لوسین‌های شیمیایی پوست را به شادابی و جوانی برساند و برای طولانی مدت به همین منوال باقی بماند، یک راه کار عاقلانه است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره تاثیر ویتامین D بر پوست صحبت خواهیم کرد.

فواید ویتامین D

چرا پوست به ویتامین احتیاج دارد ؟

ویتامین‌ها پوست را هیدراته می‌کنند. آن‌ها می‌توانند سلول‌های مرده پوست را از بین برده و سلول‌های جدید و نو را جایگزین آن‌ها کنند. عفونت‌ها و استرس اکسیداتیو نیز به کمک ویتامین‌های مورد نیاز پوست از بین خواهند رفت.

در صورتی که برای کاهش روند پیری پوست خود در حال تلاش هستید یا می‌کوشید پوست‌تان را نرم و لطیف کنید و کلیه مشکلات پوستی را برطرف کنید می‌بایست ویتامین کافی به پوست برسانید.

پوست وسیع‌ترین و گسترده‌ترین ارگان بدن است که باید در برابر تابش اشعه‌‌‌‌‌های فرابنفش خورشید محافظت شود. نخستین توصیه‌ متخصصان پوست این است که از کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. علاوه‌بر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، ویتامین‌ها نیز در حفظ سلامت پوست و نیز حفظ جوانی پوست نقش بسزایی دارند. بهترین ویتامین‌ها برای پوست عبارت‌اند از ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین K که هم در مکمل‌های غذایی و هم در محصولات مراقب از پوست یافت می‌شوند.

درمان اگزما

ویتامین D

ویتامین D یکی از بهترین ویتامین‌ها برای پوست است. این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستیِ نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود.

ویتامین D سیستم ایمنی بدن و توانایی بدن را تقویت می‌کند و جوانی با عفونت‌ها به خصوص عفونت‌های پوست مبارزه می‌کند. این ویتامین برای سلامت پوست بسیار بسیار مهم است. پاتوژن‌های خارجی که به صورت دائم در معرض سموم هستند به کمک این ویتامین پاکسازی می‌شوند و بهبود می‌یابند.

جوانی پوست

فواید ویتامین D برای پوست

  • اگزما و پسوریازیس: یکی از شناخته شده‌ترین کاربردهای ویتامین D درمان اگزما و پسوریازیس است. برای درمان این بیماری‌ها از کرم موضعی ویتامین D یا مکمل‌های ویتامین D استفاده می‌شود.
  • درمان آفتاب سوختگی: ویتامین D3 دارای خواص ضد التهابی قوی است و برای درمان آفتاب سوختگی مفید است.
  • جوان سازی پوست صورت: ویتامین D دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از پیری زودرس جلوگیری کرده و برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت مفید است.

جوان سازی پوست

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…