درباره‌ی مادرید چه می‌دانید؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر مادرید، شهر موسیقی، شب‌های روشن، فوتبال و موزه‌هاست.
پایتخت اسپانیا

مادرید، شهری زنده و پر جنب و جوش که هم استانداردهای اروپای غربی را دارد و هم دارای فرهنگ غنی، هنر معماری و زندگی شبانه فوق‌العاده است. از آنجایی که مادرید پایتخت اسپانیا است؛ مقر اصلی دولت، وزارتخانه ها، موسسات، سازمانها و نهادهای دولتی است.  این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. در مجله دلتا به این شهر اروپایی سر می‌زنیم.

تاریخ شهر مادرید اسپانیا

با این که شهر مادرید قبل از میلاد مسیح هم وجود داشته، اولین اطلاعات موجود از آن به قرن نهم میلادی برمی‌گردد. برخلاف دیگر شهرهای اسپانیا مانند سویا، والنسیا و بارسلون در مادرید آثاری چندانی از دوران رومی‌ها و ویزیگوت‌ها یافت نشده‌است. احتمالا منطقه مادرید امروزی برای این دو قوم جذابیتی نداشت. زیرا نه در کنار دریا و بنادر بود و نه در مسیر شهرهای اصلی قرار داشت.

مادرید اسپانیا

نام مادرید از کجا می‌آید؟

نظریات مختلفی راجع به منشا اسم مادرید وجود دارد. طبق یک افسانه قدیمی، مادرید توسط اوکو بینانور (پسر پادشاه توسکانی) تاسیس شده و «Metragirt» نام گرفت. بعضی از تاریخ نویسان ادعا می‌کنند نام اصلی این شهر «Ursaria» به معنی سرمین خرس‌ها بوده است. احتمالا به دلیل خرس‌های زیادی که در اطراف شهر قرار داشتند که بعدها به نماد مادرید نیز تبدیل شدند.

نام مادرید از کجا می‌آید؟

برخی نیز تغییر اسم شهر به مادرید را به زمان فتح این شهر توسط بنی امیه نسبت می‌دهند. بعد از فتح شهر اعراب آن را «مایریت» نامیدند و مادرید امروزی تکامل یافته همان مایریت است.

نماد شهر مادرید

نماد رسمی شهر مادرید، خرس و درخت توت‌فرنگی (El Oso y El Madrono) است. به نظر می‌رسد کسی دقیقا نمی‌داند که  چرا خرس و درخت توت‌فرنگی نمادهای این شهر هستند. به جز این‌که در مزارع اطراف مادرید خرس‌ها و درخت‌های توت فرنگی زیادی وجود داشته است و به نماد شهر مادرید تبدیل شده اند.

نماد شهر مادرید

یکی دیگر از نمادهای شهر مادرید، باشگاه کهکشانی رئال مادرید است. شاید با شنیدن اسم مادرید، اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد رئال و ستاره‌های بی‌شمار آن باشد. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در مادرید نیز از دیدنی‌های این شهر است که هر سال علاقه‌مندان به فوتبال را از سراسر جهان به این ورزشگاه می‌کشاند.

جاذبه های گردشگری مادرید

آب و هوای شهر مادرید

نیمه غربی مادرید، آب و هوای مدیترانه‌ای و نیمه شرقی آن، آب و هوای نیمه خشکی دارد. بارش باران در مارید کم است و این شهر خشک‌ترین پایتخت اروپا است. با ۲۵۰ روز آفتابی در سال، مادرید آفتابی‌ترین شهر اروپا است. اگر در فصل تابستان به مادرید می‌روید؛ کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

آب و هوای شهر مادرید

در طول سال دمای هوا از ۰.۵ درجه سانتی گراد تا ۳۳ درجه سانتی گراد تغییر می‌کند. اما به ندرت دمای هوا کمتر از منفی ۵ و بیشتر از ۳۷ درجه سانتی گراد خواهد بود. با وجود روزهای داغ و خشک تابستان و گاها زمستان‌های سرد و برفی؛ آب و هوای مادرید در طول سال معتدل است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر “دیدنی های اسپانیا” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…