استفاده درست از رنگ‌ ها در دکوراسیون خانه

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ ها نقش بسیار گسترده ای را در زیبایی دکوراسیون خانه بازی می کنند.
دکوراسیون خانه

استفاده درست از رنگ‌ها، در دکوراسیون خانه و در کل در مبحث معماری نه تنها از دیدگاه زیبایی‌شناسی بلکه از نظر روانشناسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش مجله دلتا، رنگ مبحث مهمی در معماری و دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. درواقع رنگ‌ها به منظور حفاظت و نگهداری دکوراسیون یا به منظور جان دادن به اشیاء مختلف به کار می‌رود. جالب است بدانید که هر کدام از رنگ‌ها خاصیت‌هایی دارند که با توجه به آن‌ها درفضاهای مختلف و روی اشیاء متفاوت به کار می‌رود.

در ادامه ابتدا به خاصیت رنگ‌ها می پردازیم و سپس نمونه های مختلف را بررسی می کنیم:

رنگ آبی

این رنگ برای قسمت‌های پذیرش و اتاق‌خواب و سرویس‌های بهداشتی مناسب است . رنگ آبی به تنهایی به صورت رنگ‌های تیره و روشن در طیف‌های مختلف، محیطی آرام و آسمانی را ایجاد می کند. سالهاست که استفاده از این رنگ بسیار مرسوم شده و در خانه‌ها استفاده می‌شود.

 دکوراسیون خانه

البته استفاده بیش از حد از رنگ آبی در یک فضا، باعث احساس سردی در افراد می‌شود بنابراین توصیه می‌شود این رنگ در کنار رنگ‌های خنثی کننده مانند سبز کم‌رنگ یا خاکستری و یا طلایی استفاده شود.

رنگ سبز

رنگ سبز نیز دارای آرامش خاصی است و حس طبیعت را در فرد ایجاد می‌کند. از این رنگ  می‌توان در فضاهایی همچون اتاق خواب ، سرویس بهداشتی و نشیمن و … استفاده کرد. البته استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ های بنفش و نقره ای می تواند به فضا زیبایی بدهد.

دکوراسیون اتاق نشیمن

رنگ زرد

استفاده از رنگ زرد ملایم، مثل طلایی باعث تحریک اشتها می‌شود و برای اتاق ناهارخوری مناسب است. رنگ زرد گرم و آفتابی، درخشان، شادی آور،‌ اشتها آور، مثبت، امیدوار کننده، گیرا، الهام بخش و نشانه خوش آمد گویی است. رنگ نباتی ، شاد است و باعث تقویت حافظه شده و به مطالعه، کمک می‌کند اما به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ زرد به تنهایی، باعث ایجاد حس خشونت می‌شود.

دکوراسیون اتاق ناهارخوری

رنگ قرمز

قرمز رنگ پرهیجانی است که نشانه شادی، جدید بودن، شانس، عشق و علاقه است. رنگ قرمز را باید به صورت پراکنده در جاهای مختلف استفاده کرد. بهتر است از این رنگ در جایی که بیشتر می‌خواهید مورد توجه قرار بگیرد استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی

در کل رنگ قرمز نشانه وجود گرماست و حس صمیمیت را در محیط ایجاد می‌کند ولی رنگ مناسبی برای اتاق خواب نیست زیرا تنفس را زیاد کرده و خواب و آرامش را کاهش می‌دهد.

استفاده درست از رنگ‌ها

رنگ‌ها را باید با توجه به ویژگی‌هایی که دارند استفاده کرد. قبل از استفاده از هر رنگی، کاربری فضایی که می‌خواهید رنگ کنید، را بسنجید و ویژگی های رنگ‌ها را بشناسید.

بکارگیری یک نوع رنگ در دکوراسیون، باعث نادیده‌ گرفته شدن وسایل زیبای استفاده شده در آن فضا می‌شود و پس از مدتی، از آن فضا و وسایل احساس خستگی می‌کنید.

و در انتها با استفاده از یک سری وسایل ناکارآمد و ساده، و همچنین رنگ کردن آن‌ها، می‌توانید در زیباتر شدن دکوراسیون فضای خود بهره ببرید.

برگرفته از عصر ساختمان

یک نظر

  1. لیلا

    ۲ آبان ۱۳۹۷ در ۴:۱۳ ب٫ظ

    مطلب خوب و صفحه خوش رنگیه ترکیب رنگها در تصاویر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…