۶ کوسن برای یک دکوراسیون منحصربه‌ فرد

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده درست و به جا از کوسن های شیک و زیبا می تواند شما را در داشتن دکوراسیون داخلی زیبا کمک کند.
6 کوسن برای دکوراسیون

۶ کوسن برای یک دکوراسیون منحصربه‌فرد ایده‌ی نسبتا تازه‌ای است که چیدمان منزل شما را خاص جلوه می‌دهد. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، جزئیات نقش مهمی را ایفا می‌کنند. هماهنگی در این جزئیات باعث ایجاد زیبایی خاصی می‌شود که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. از جمله عناصر تشکیل‌دهنده‌ی دکوراسیون، مبلمان و به تبع آن کوسن‌ها هستند. با چند شگرد ساده می‌توانید کوسن‌های جدیدی بسازید که منحصر به فرد خودتان است و در هیچ خانه‌ی دیگری پیدا نمی‌شود.

 ۶ کوسن برای دکوراسیون

۱- کوسن طرح پیراهن

بعضی‌ها از یک پیراهن خاطره‌ی خوشی دارند و دلشان می‌خواهد همیشه پیش چشمشان باشد. کوسن با طرح پیراهن، به کار این افراد می‌آید. در غیر این صورت هم پیراهن‌هایی را که نمی‌پوشید، دور نیندازید. با چند حرکت ساده و مختصری دوخت و دوز، پیراهن مردانه را بر تن کوسن بپوشانید. سعی کنید قسمت یقه بالای کوسن قرار بگیرد تا به شکل پیراهن واقعی در آید.

 کوسن طرح سنگ

۲- کوسن سنگی

برای داشتن کوسن‌های سنگی پارچه‌ای که رنگ و طرح سنگ را تداعی می‌کند، با کرک یا کاموا پر کنید و تکه‌های سنگ را به یکدیگر بدوزید. همچنین می‌توانید از پارچه‌ای با تصویر سنگ هم همین استفاده را بکنید. سلیقه به خرج بدهید و برای ایجاد یک فضای خاص، چند سنگ واقعی هم کنار گلدان روی میز بگذارید.

کوسن دکمه

۳- کوسن دکمه‌ای

خیلی‌ها شیفته‌ی انواع دکمه هستند و این کوسن‌ها با سلیقه‌شان سازگار است. دکمه‌های رنگارنگ را روی یک کوسن ساده بدوزید. در این کار هیچ محدودیتی ندارید. با دکمه‌ها حروف یا اشکال ساده‌ی محبوبتان را بسازید. زیبایی این کار مرهون رنگین بودن دکمه‌هاست. هر چه پارچه‌ی زمینه‌ی کوسن ساده‌تر باشد، دکمه‌ها و طرح و رنگشان بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین از پارچه‌های ساده‌ی تک‌رنگ استفاده کنید.

کوسن عکس

۴- کوسن عکس‌دار

به راحتی می‌توانید عکس‌های جالب و بامزه‌ی عزیزانتان یا حتی عکس‌های خودتان را روی پارچه اسکن کنید. برای هماهنگی بیشتر در دکوراسیون پیشنهاد می‌شود از عکس‌های دیگری که بر دیوار زده‌اید هم ایده بگیرید؛ یعنی اگر عکس نزدیک‌ترین دیوار به مبل‌ عکسی از دوران کودکی‌تان است، تصویر مکمل آن را روی پارچه‌ی کوسن اسکن کنید.

کوسن رنگی

۵- کوسن چین‌دار

با دوختن چند لایه از پارچه‌های رنگی روی هم، یک کوسن زیبا و استثنایی خواهید داشت. این کوسن به دلیل طرح شلوغی که دارد، بیشتر روی مبلمان ساده یا مبلمان‌هایی با رنگ سرد چیده می‌شود و فضا را تغییر می‌دهد. انتخاب پارچه با خودتان است. می‌توانید رنگ پارچه‌ها را طوری برگزینید که با سایر اجزای دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد.

کوسن اتاق کودک

۶- کوسن به شکل حیوان

بچه‌ها از این شکل کوسن‌ها استقبال می‌کنند. با دوختن چند تکه پارچه، می‌توانید حیوان بسازید. یک کوسن ساده را در نظر بگیرید. با افزودن دو تکه پارچه به عنوان گوش و دماغ، می‌توان به سادگی برای کودکان کوسن مخصوص خودشان را بسازید. این کوسن‌ها برای دکوراسیون اتاق کودک بسیار مناسب هستند. می‌توانید قبل از اینکه دست‌به‌کار شوید، از بچه‌ها بپرسید که چه حیوانی را بیشتر دوست دارند. به این ترتیب کوسن جدید، به کوسن محبوب آن‌ها تبدیل خواهد شد و باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به اتاقشان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…