عنکبوت تارافکن با پاهایش می شنود

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان متوجه شده اند عنکبوت تارافکن از پاهای برای شنیدن صدای طعمه در حال پرواز استفاده می کند.
1c4cf66d aaaa 50fd 98f1 f5d6a9097e61 1140x620 1 عنکبوت تارافکن با پاهایش می شنود

عنکبوت ها از ۸ پای خود استفاده‌های مختلفی می‌کنند. اما پژوهش محققان دانشگاه کرنل نشان می دهد نوع خاصی از عنکبوت‌ها از پاهای‌شان برای شنیدن صدای طعمه‌های در حال پرواز استفاده و آن‌ها را شکار می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا درباره عنکبوت تارافکن بخوانید.

شنوایی عنکبوت تارافکن

عنکبوت تارافکن (Deinopis Spinosa) نوعی از عنکبوت‌ است که با تنیدن تار به دور طعمه خود او را از پا درمی‌آورد. به‌تازگی دانشمندان ویژگی جدیدی از قوه شنیداری این حشره را کشف کرده‌اند.

بر اساس آخرین مطالعات محققان این عنکبوت اندامی به نام گوش ندارد ولی با این وجود صداهای محیط اطراف خود را با جزییات دقیق شنیده و با دقت تمام شکار می‌کنند. درواقع این عنکبوت‌ها با استفاده از سایر قسمت‌های بدن خود طعمه‌ها را تشخیص داده و آن‌ها را در تار اسیر می‌کنند. یکی از قسمت‌های بدن عنکبوت تارافکن که نسبت به ارتعاشات امواج صدا بسیار حساس است، پاهای این حشره است.

رونالد هوی، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه کرنل گفت: «عنکبوت‌های تارافکن سیستم عصبی بسیار قوی دارند و استراتژی دقیقی را برای شکار کردن به‌کار می‌گیرند. این عنکبوت آرام‌ترین صدای ممکن از طعمه خود را از فاصله ۱,۸۲ متری شنیده و تار خود را به سمت آن پرتاب می‌کند. در واقع این حشره به جای گوش اندام‌هایی دارند که همگی از توانایی تشخیص صدا برخوردارند.»

عنکبوت‌های تارافکن عمدتاً در شرق آمریکا یافت می‌شوند. کارشناسان معتقدند توانایی این عنکبوت در شنیدن صدای حشرات و جانوران دیگر شگفت‌انگیز است و تا پیش از انتشار نتایج تحقیقات جدید دانشمندان کسی نمی‌توانست حدس بزند که عنکبوت تارافکن چه میزان نسبت به صداهای اطراف خود حساس است.

بیشتر بخوانید: در مجله گردشگری دلتا مطلب «پیاده روی در آسمان کانادا» را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  2. سارا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در ۱:۱۷ ب٫ظ

    این ها در کدوم کشور هستن

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…