خانه زیر زمینی با سقف شیب دار

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

خانه زیر زمینی با سقف شیب‎دار در میان کوهستانی آرام  و شالیزار های برنج در شرق سئول پایتخت کره جنوبی واقع شده است.

خانه زیر زمینی

سازندگان این خانه برای برقراری ارتباط مناسب بین توانمندی های کاربردی طبیعت اطراف و ساختمان مورد نظر تصمیم گرفتند از انرژی موجود طبیعت کوهستانی اطراف بیشترین  بهره را ببرند.

آنهابا بهره گیری از شیب‎های تند اطراف بعد از نقشه‎برداری، تا حدی ساختمان را در زمین جاسازی کرده وخاک‎برداری را به حداقل رساندند. هماهنگ با شیب تپه، سقف ساختمان حالتی مایل به خود گرفته و با توجه و دقت بسیار نسبت به کارایی آن و پرهیز از هر نوع ازهم گسیختگی جریان انرژی ساخته شده است.

خانه با بام شیبدار
از بام شیب‎دار ساختمان نیز به عنوان تراس استفاده شده که شامل سه قسمت مربع شکل است. دو تا در عقب و یکی به عنوان حیاط جلویی، دو بخش مربعی شکل عقبی در عین دارا بودن مبلمان مورد نیاز برای استفاده درفضای باز، هر کدام کارایی هایی متفاوت دارند.

 

اتاق خواب اصلی و آشپزخانه در زیر تراس واقع شده است و حیاط میانی نور طبیعی را به درون ساختمان هدایت و هوای آن را مطلوب تر می‎کند.
ساختمان پایداربتونی درکنار فضای سبز بیرونی پوشیده از درختان کاج تیره رنگ  مقاوم در برابر فشار، با محیطی گرم که بر اثرفضای درونی ساخته شده از چوب زرد رنگ درخت فان به وجود آمده  در تضاد است.

خانه شیب‎دار

انحنای دیوار داخلی درامتداد حیاط میانی، لبه های تیز دیوار های اتاق مطالعه را که ازشکل مثلثی اتاق نشیمن ناشی شده‎اند برطرف می‎کند.
در فصل تابستان، گردش هوا ازسمت حیاط ( جایی که آشپزخانه قرار گرفته است ) شروع  و باعث  تهویه هوای تمام ساختمان می شود.

برای تماشای سایر مطالب خواندنی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…