حقایق جالب درباره دنیا که احتمالاً چیزی از آن ها نشنیده اید

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا حقایق جالب و سوالات عجیبی وجود دارد که ما بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسیم. از جزایر عجیب تا آهویی که صدای نوزاد را تشخیص می‌دهد و اختراعاتی عجیب.
1509216463 dfbcbfb حقایق جالب درباره دنیا که احتمالاً چیزی از آن ها نشنیده اید

چرا آهوهای ماده به صدای گریه نوزاد انسان عکس العمل نشان می دهند؟ چرا گاهی اوقات یادمان می رود کجا می خواستیم برویم و چه می خواستیم بکنیم؟ چرا فرعون مصر پاسپورت لازم دارد؟ سؤال برای پرسیدن زیاد است و خوشبختانه جواب همه‌شان را داریم. در این مطلب از مجله دلتا با حقایق جالب و عجیب درباره دنیا آشنا خواهید شد.

۱- آهوهای ماده با شنیدن صدای گریه نوزاد انسان به طور غریزی فوراً به کمک می روند

حقایق جالب آهو

از حقایق جالب درباره حیوانات می‌توان به رفتار آهوها اشاره کرد. علت این مسأله آن است که صدای گریه نوزاد انسان در همان محدوده فرکانس صدای گریه ی بچه آهوها قرار دارد. این مسأله در مورد بسیاری از پستانداران از جمله انسان صدق می کند. ما انسان ها وقتی صدای گریه ی یک نوزاد، بچه گربه یا توله سگ  را می شنویم، بخشی از مغزمان که مسئولیت واکنش به آن را دارد، فعال می شود و ما را وامی دارد فوراً به کمک آن موجود کوچک برویم.

جالب آنکه صدای آژیر آمبولانس یا ماشین پلیس هم همان فراکانس را دارد و به همین خاطر در افراد حس مسئولیت پذیری ایجاد می کند و آن ها را به کمک وامی دارد.

۲- بی دلیل نیست که تا وارد اتاق می شویم یادمان می رود برای چه کاری به آنجا آمده ایم

به گفته روانشناسان، عبور از درگاه باعث فعال شدن چیزی به نام «اثر درگاه» می شود – مکانیسمی که به تقسیم یک گروه از خاطرات از یکدیگر کمک می کند.

به محض گذشتن از درگاه یک اتاق، مغز افکاری که در اتاق قبلی داشتیم را بایگانی می کند و برای افکار و خاطرات اتاق جدید جا باز می کند. به لطف این اثر است که می توانیم به راحتی از کاری به کاری دیگر برویم و اطلاعاتی که مغز دریافت کرده را سامان دهیم.

۳- در فیلیپین یک جزیره در جزیره وجود دارد

حقایق جالب جزیره

یکی از حقایق جالب جزیره‌ای کوچک در جزیره‌ای دیگر است. در کشور فیلیپین یک دریاچه هست که آن را یکی از منحصر به فرد ترین نقاط کره زمین می دانند. دریاچه ی Taal بر روی جزیره Luzon خود یک جزیره ی آتشفشانی دارد که در آنجا هم یک دریاچه به نام Vulcan Point قرار دارد. در واقع Vulcan Point یک دریاچه است که روی یک جزیره درون دریاچه ای بر روی یک جزیره ی دیگر واقع شده است.

۴- دانشمندان ژاپنی یک دستگاه هشدار آتش مخصوص با بوی واسابی برای ناشنوایان درست کرده اند

حقایق جالب ناشنوا

یک شرکت ژاپنی یک دستگاه هشدار آتش ساخته است که به جای صدا با بوی واسابی یا ترب ژاپنی کار می کند. با فعال شدن سنسور دستگاه می شود، از آن یک بخار متصاعد می شود که مثل یک هشدار عمل می کند و باعث سوزش چشم ها نمی شود. این دستگاه کمک بزرگی است به کسانی که قادر به شنیدن صدای هشدار نیستند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطلب «سوراخ لایه ازون جنوبگان بسیار عمیق‌تر و وسیع‌تر شده است» را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…