جالب‌ترین حقایق درباره مغز انسان که شگفت‌زده‌تان می‌کند!

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مغز انسان یک شگفتی تمام عیار است. این عضو مهم بدن می تواند به ما کمک کند هر قله ای را فتح کنیم، عزیزترین آرزوهایمان را محقق کنیم و به دشوارترین اهداف خود دست یابیم.
حقایقی درباره مغز انسان

با این حال، اگر همه این‌ها را می‌خواهیم باید اول بدانیم مغز ما طبق چه اصولی کار می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا حقایقی درباره مغز انسان می‌پردازیم که ثابت می‌کنند هر کاری از ما برمی‌آید.

حقایقی درباره مغز انسان

۱- برای مغز هیچ تفاوتی میان واقعیت و خیال نیست

مغز ما به همه افکار ما واکنش نشان می‌دهد و نمی‌تواند واقعیت را از خیال تشخیص دهد. به همین دلیل است که افراد مثبت نگر شادترند.

۲- فعالیت ذهنی مغز را خسته نمی‌کند

آنچه که از آن به عنوان خستگی مغز نام می‌بریم در واقع از احساسات ما سرچشمه می‌گیرد. ترکیبات خونی که هنگام فعالیت مغز در آن جریان پیدا می‌کند هیچ تغییری نمی‌کند. گرچه فردی که تمام روز را کار کرده باشد خونی که در رگ های او جاری است به میزان چشمگیری تغییر می‌کند.

۳- مغز بیشتر اوقات خودکار کار می کند

از حقایقی درباره مغز انسان این است که بیش از نیمی از افکار امروز ما مربوط به روز قبل است. به همین دلیل است که برای بدبین‌ها خیلی سخت است که طرز نگاه شان به دنیا را تغییر دهند. آن‌ها باید به معنای واقعی کلمه مغز خود را «پاک» کنند و کاری کنند که بیشتر به چیزهای مثبت واکنش نشان دهد.

۴- ما چیزی را می بینیم که به آن فکر می کنیم

همه‌ی افکار ما تبدیل به تجربیات روزانه زندگی مان می‌شوند. مثلا اگر درباره سفر به پاریس خیال‌بافی کنید، هر جا بروید با چیزی مواجه می‌شوید که شما را یاد پاریس می‌اندازد. اگر می‌خواهید دنیای اطراف‌تان را تغییر دهید باید فکرتان را عوض کنید.

حقایقی درباره مغز انسان

۵-ما می توانیم مغزمان را تغییر دهیم

هر نوع فعالیتی باعث ایجاد ارتباطات عصبی جدیدی در مغز می‌شود. اگر فکر کنیم که توان گرفتن ترفیع شغلی را نداریم، این طرز فکر به مرور در خودآگاه ما نهادینه می‌شود. اما اگر همیشه با خودتان بگویید که موفق می‌شوید، مغز خود فرصت‌هایی به شما می‌دهد تا هدف خود را محقق کنید.

۶- مغز هرگز استراحت نمی‌کند

حتی وقتی خواب هستیم، مغز ما سخت به کار کردن ادامه می‌دهد. به علاوه، فعالیت مغز در هنگام خواب حتی از طی روز هم بیشتر است.

۷- مغز درد را حس نمی‌کند

مغز ما به درد واکنش نشان می‌دهد اما خود آن به دلیل فقدان گیرنده‌های لازم، درد را احساس نمی‌کند. گرچه این مسئله در مورد بسیاری از عروق خونی، عصب ها و بافت هایی که مغز را احاطه کرده‌اند صدق نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: مطلب آیا نگه‌داشتن عطسه باعث مرگ می‌شود؟  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…