مصرف ویتامین D برای مقابله با کووید-۱۹

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در تحقیقات جدید اثبات شده است که اکثر بیماران کرونایی با کمبود ویتامین D مواجه هستند. بنابراین مصرف روزانه این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با این ویروس ضروری است.
ویتامین D برای مقابله با کووید-19

آخرین تحقیقات درباره نقش ویتامین D برای مقابله با کووید-۱۹

رونان لوردان (Ronan Lordan) از دانشگاه پنسلوانیا اخیرا تحقیقی درباره رابطه کووید-۱۹ و تغذیه انجام داده است. او معتقد است که چگونگی تغذیه ما بر عملکرد سیستم ایمنی در مقابل کرونا نقش مهمی دارد؛ به خصوص مواد غذایی حاوی مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D برای مقابله با کووید-۱۹ . البته در حال حاضر تنها را پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

دکتر دیوید ملتزر از بیمارستان دانشگاه شیکاگو با همکارانش پرونده بیماران کرونایی را بررسی کردند تا رابطه تغذیه و کووید-۱۹ را کشف کنند. آن‌ها متوجه شدند که ۷۷ درصد بیماران کووید-۱۹ کمبود ویتامین D دارند. دکتر ملتزر می‌گوید که مصرف ویتامین D سیستم ایمنی را تقویت کرده و بدن را برای مقابله با بیماری‌های تنفسی آماده می‌کند.

در این تحقیقات دکتر ملتزر سوابق بیماران کووید-۱۹ را در یک بیمارستان بررسی کرده است. برای رسیدن به نتیجه قطعی نیاز است که بیماران به طور تصادفی انتخاب شوند تا نقش مصرف ویتامین D و مکمل‌ها برای مقابله با این بیماری دقیقا مشخص گردد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره چگونگی مصرف این ویتامین خواهید خواند.

مصرف ویتامین D برای مقابله با کووید-19

چه میزان ویتامین D نیاز است؟

ویتامین D هورمونی است که در کلیه ساخته می‌شود و علاوه بر حفظ ماهیچه‌ها و استخوان‌ها، سیستم ایمنی فرد را نیز تقویت می‌کند. امروزه مصرف روزانه این ویتامین به عنوان یک راه برای مقابله با کرونا شناخته می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که بزرگسالان روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد ویتامین D مصرف کنند. همچنین مصرف بیش از ۴۰۰۰ واحد ویتامین D در روز خطرناک است و می‌تواند باعث تجمع کلسیوم در بدن و آسیب به قلب و مغز شود.

توجه به این نکته نیز ضروری است که بعضی از افراد به علت شرایط خاص پزشکی باید میزان کمتری از ویتامین D را مصرف کنند. بنابراین اگر درباره مصرف این ویتامین شک دارید، حتما ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

علاوه بر نور خورشید و مصرف روزانه قرص ویتامین D، این ویتامین در مواد غذایی زیر نیز یافت می‌شود:

  • ماهی‌های روغنی مانند سالامون، ساردین، ماهی خال‌خالی، شاه ماهی
  • گوش قرمز
  • زره تخم مرغ
  • غذاهای غنی شده و غلات صبحانه

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر به مطلب «۸۰ درصد از بیماران کرونایی به کمبود ویتامین D مبتلا هستند» بروید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…