راهنمای کامل انتخاب لباس عروس

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب مدل لباسی که قرار است در مهم‌ترین روز زندگی‌تان بپوشید، مسلما کار بسیار هیجان‌انگیزی است؛ اما اصلا کار آسانی نیست!
راهنمای انتخاب لباس عروس

معمولا عروس‌های جوان در هنگام انتخاب لباس عروس، با یک لیست بلند بالا و پر از اصطلاحات عجیب و غریب مواجه می‌شوند و استرس می‌گیرند! در این لحظه فکر می‌کنند انتخاب یک لباس عروس بی‌نقص، امری غیر ممکن است. اما اصلا لازم نیست نگران باشید. ما قصد داریم به شما کمک کنیم که به‌راحتی یک لباس عروس فوق‌العاده انتخاب کنید. در این مطلب مجله دلتا، شما را با راهنمای انتخاب لباس عروس، مدل‌های یقه، و مدل‌های آستین و اصطلاحات رایج در این زمینه‌ آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب لباس عروس

مدل A-Line

لباس‌های عروس مدل ای-لاین بسیار زیبا هستند و معمولا برای هر فرم بدنی مناسب‌اند. این مدل لباس در بالای بدن تنگ و چسبان است و همینطور که به قسمت‌های پایینی بدن می‌رسد، به مرور گشادتر می‌شود؛ درست مثل حرف A انگلیسی.

A-line راهنمای انتخاب لباس عروس

مدل Fishtail/Mermaid

مدل Fishtail/Mermaid بسیار رویایی و زیباست و همانطور که از اسم آن حدس می‌زنید، دنباله‌اش شبیه به دم ماهی یا پری دریایی است. این مدل لباس عروس تا سر زانو کاملا طبق فرم بدن شما شکل می‌گیرد و پس از آن، از سر زانو به پایین گشاد می‌شود.

Fishtail راهنمای انتخاب لباس عروس

مدل Empire

در این مدل لباس عروس، کمر لباس درست از زیر سینه‌ها شروع می‌شود و کمی تنگ‌تر است. ادامه لباس تا پایین بدن رها است. به همین دلیل، بالا تنه را زیباتر، و پاها را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد.

مدل Ball Gown

مدل Ball Gown یک مدل شیک و کلاسیک شبیه به لباس‌های شب است. این مدل لباس عروس کاملا بلند است و کمر کرستی و دامن بلند و کمی پفی دارد.

 Ball Gown راهنمای انتخاب لباس عروس

مدل Column

این مدل لباس عروس، کاملا راسته و فیت بدن شما است و بیشتر برای عروس‌هایی مناسب است که اعتماد به نفس بالا، و بدن زیبا و بی‌نقصی دارند و همچنین، از نشان دادن آن نمی‌ترسند! اگر قد بلند و لاغر باشید، مدل Column روی بدن‌تان بسیار زیبا و شیک جلوه میکند.

راهنمای انتخاب لباس عروس: یقه 

مدل Sweetheart

یقه مدل Sweetheart شبیه به بالای یک قلب است و یک استایل کلاسیک و خانومانه به لباس عروس‌ می‌دهد.

مدل Halter

این مدل یقه دور گردن شما بسته می‌شود و بالا تنه‌تان را کشیده‌تر نشان می‌دهد. معمولا لباس عروسی که یقه halter  داشته باشد، پشت باز طراحی می‌شود؛ اما همیشه هم اینطور نیست.

مدل V-Neck

یقه‌های مدل V-Neck تا وسط سینه باز هستند و شبیه به حرف V انگلیسی هستند. اینکه این مدل یقه تا کجا باز باشد، بستگی به مدل لباس و سلیقه و خواسته شما دارد.

مدل Square

یقه مدل square کاملا صاف بوده و شبیه به یک مربع است. دو طرف این یقه از بالای سینه به آستین لباس عروس وصل می‌شود. اگرچه این مدل یقه کاملا زاویه‌دار است، اما می‌توانید بخش‌هایی از آن را گرد کنید تا لباس عروس‌تان استایلی ظریف‌تر داشته باشد.

راهنمای انتخاب لباس عروس: آستین 

دکلته یا بدون آستین

این مدل لباس عروس هیچ‌گونه آستین یا بندی ندارد، از بالای سینه شروع می‌شود، و بسیار شیک و زیبا است.

آستین بلند

یکی از شیک‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های لباس عروس، مدل آستین بلند است که کاملا دست را می‌پوشاند. لباس عروس آستین بلند هم برای عروس‌های کلاسیک و هم برای عروس‌های جوان مدرن مناسب است.

آستین کاپی

این مدل آستین یک مدل بسیار ظریف، خانمانه و محبوب است. اندازه این مدل بسیار کوتاه است و فقط از سر شانه تا زیر بغل را می‌پوشاند.

آستین بدون شانه

آستین این مدل لباس عروس مدرن، از پایین سرشانه شروع می‌شود و زیبایی گردن، شانه‌ها، و استخوان ترقوه شما را دوچندان می‌کند.

آستین تک شانه

لباس عروس با آستین تک شانه، یکی از خاص‌ترین و مدرن‌ترین مدل‌های لباس عروس است. مدلی نامتقارن، ولی در عین حال ظریف، خانمانه و فوق‌العاده زیبا که توجه همه را به بالا تنه لباس عروس جلب میکند.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “ویژگی لباس شب مشکی؛ مناسب عروس” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۱۸ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…