کت و شلوار سه تکه را کجا و چگونه باید پوشید؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه مدل‌های کت و شلوار سه تکه‌ نمی‌توانند شما را خوش استایل نشان دهند و محدودیت‌هایی در مورد نوع رنگ، موقعیت و همچنین اکسسوری های همراه با آن وجود دارد که باید آن‌ها را برای خوش‌پوشی رعایت کنید.
کت و شلوار سه تکه

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که یک دست کت و شلوار و جلیقه برای خودتان تهیه کنید، بهترین جا را انتخاب کرده‌اید که قبل از خرید در مورد آداب و رسوم و موقعیت‌هایی که باید از این مدل کت و شلوار سه تکه استفاده کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید. امروز در مجله دلتا همراه شما خواهیم بود تا با این قواعد و موقعیت‌های پوشیدن این فرم از کت و شلوار بیشتر آشنا شویم.

کت و شلوار سه تکه چیست و کجا باید پوشیده شود؟

سه تکه بودن کت و شلوار، به معنی اضافه شدن یک قطعه لباس به مجموعه کت‌وشلوار است. جلیقه، همان عضو جدید کت‌وشلوار و سومین عنصر ترکیبی است. جلیقه با کت‌وشلوار یک ترکیب کلاسیک و کاملا رسمی درست می‌کند. برای اینکه ترکیب رسمی کاملا رعایت شده باشد، جلیقه باید هم‌جنس و هم‌رنگ کت‌و‌شلوار باشد اما می‌توانید به این کلاسیک بودن با استفاده از رنگ و طرح متفاوت جلیقه، کمی استایل کژوال اضافه کنید.

کت و شلوار سه تکه اصول پوشیدن

کت و شلوار سه تکه لباسی است که کمتر مردی از آن در کارهای روزانه استفاده می‌کند و اگر کمی واقع‌بین باشیم به ندرت می‌توانیم مردی با استایل کت و شلوار سه تکه در خیابان ببینیم. با این وجود پوشیدن کت و شلوار سه تکه، نواقص زیادی از استایل را برطرف می‌کند.

اصول پوشیدن

  • آخرین دکمه جلیقه (دکمه پایین‌تر) بسته نمی‌شود.
  • جلیقه می‌تواند به اندازه مناسب روی خط کمربند و حلقه‌های شلوار را بگیرد اما هیچ‌وقت نباید از کمر فاصله زیادی داشته باشد.
  • نکته مهم این است که نباید با کت و شلوار سه تکه، کمربند داشته باشیم.

موقعیت‌های مناسب

 مراسم عروسی

با پوشیدن این سبک از کت و شلوار جای هیچ شکی در خوش‌پوشی ما باقی نخواهد ماند. بر اساس سن و موقعیت (مگر داماد باشید) می‌توانید از پارچه، الگو و رنگ‌های مختلف استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که انتخاب‌های جسورانه همانند پارچه گل‌دار، انتخاب هوشمندانه‌ای نیست و به جای آن می‌توانید از الگوهای دیگر نظیر الگوی چهارخانه درشت یا خطوط شطرنجی استفاده کنید.

کت و شلوار سه تکه عروسی

 محل کار

اگر در جایی کار می‌کنید که باید کت و شلوار سه تکه تن کنید، رنگ کت و شلوار را  ساده و تک رنگ انتخاب کنید. بهترین رنگ که ریسک‌پذیری بالایی هم دارد، مشکی است. کت و شلوار مشکی به همراه یک جلیقه مشکی همه جای دنیا بعنوان لباس کاملاً رسمی پذیرفته شده و موردقبول است.

قوانین پوشیدن 

  • آخرین دکمه کت را باز نگه‌ دارید.
  • دقت کنید که کت و شلوار دقیقا اندازه تن شما باشند.
  • رنگ کفش را نزدیک به رنگ کت شلوار انتخاب نکنید.
  • جوراب ساق دار به پا داشته باشید. اما نه سفید!
  • جلیقه باید دقیقاً روی کمر به پایان برسد و این یک استاندارد جهانی است.

دقت داشته باشید که کت شلوار می‌تواند رسمی، کلاسیک، کژوال یا حتی اسپرت باشد اما وقتی جلیقه مردانه به همراه آن پوشیده شد، تنها استایل رسمی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “انواع بوت‌های مردانه” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۲۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…