گشت و گذار مجازی در آرامگاه پنج هزار ساله مصری

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هیئت جهانگردی مصر، جهان را به داخل مقبره پنج هزار ساله ملکه مرسانخ سوم دعوت کرد.
آرامگاه پنج هزار ساله مصری

در دوران قرنطینه، شاید یکی از جذاب‌ترین کار‌هایی که می‌توان انجام داد، کشف و شهود است. شاید به همین دلیل است که برخی موزه‌ها و گردشگاهها، کاربران مجازی را به گشت و گذار آنلاین تشویق می‌کنند. هیئت جهانگردی مصر، جهان را به داخل مقبره پنج هزار ساله ملکه مرسانخ سوم دعوت کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره گشت مجازی در آرامگاه پنج هزار ساله مصری بخوانید.

گشت و گذار مجازی در آرامگاه پنج هزار ساله مصری

هیئت جهانگردی مصر، جهان را به داخل آرامگاه پنج هزار ساله ملکه مرسانخ سوم دعوت کرد. ورود به این تور گردشگری رایگان است و خبری از هزینه معمول ۵۰ پوند مصری (حدود ۲.۵۰ پوند) نیست.

این تور یکی از چهار سفر مجازی از سایت‌های تاریخی مصر است که در هنگام قرنطینه سراسری تبلیغ می‌شود. با استفاده از الگوبرداری سه بعدی توسط دانشگاه هاروارد، این سفر مسافرتی واقعی است و با یک کلیک، حس ملموس حضور در یکی از بهترین مقبره‌های دوران باستان را به علاوه اطلاعات و بازسازی رایانه‌ای دریافت می‌کنید.

این مقبره در سال ۱۹۲۷ توسط جورج اندرو ریزنر هاروارد حفاری شد. این مقبره تا حدی زیبا و خیره کننده بود که باستان شناس آمریکایی از کیفیت نقاشی‌های مقبره خیره شده بود بعداً در بولتن موزه هنر‌های زیبا نوشت: «هیچکدام از ما چیزی شبیه به آن را ندیده ایم.» در هر دو طرف ورودی این مقره، نقوش برجسته ریز و رنگین کمانی که با رنگ‌های خاکی ۵۰۰۰ ساله رنگ آمیزی شده است دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: باستان‌شناسان ۲۷ تابوت‌دان با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال در گورستان باستانی سقاره مصر کشف کردند. این تابوت‌دان‌ها در چاهی ‌تازه‌کشف‌شده در سقاره در جنوب قاهره، پایتخت مصر، پیدا شدند. به‌گفته‌ی مقام‌های وزارت ابنیه و آثار باستانی مصر، پیش‌از‌این در اوایل سپتامبر، ۱۳ تابوت کشف شده بود و حال ۱۴ تابوت دیگر نیز به کشفیات پیشین اضافه شده است. برای مطالعه بیشتر مطلب «تابوت‌دان‌های ۲۵۰۰ ساله در سقاره مصر» را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۳۹۹ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…