راهنمای شستشو لباس‌های ضدآب

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سعی کنید برای شستشو لباس‌های رنگی به جای استفاده از پودر شستشو لباس از شوینده‌های مایع استفاده کنید زیرا شوینده پودری ممکن است لکه‌های سفید رنگی بر روی لباس شما باقی بگذارد.
شستشو لباس‌ های ضدآب

پوشش اصلی الیاف ضدآب که از جذب شدن آب جلوگیری می‌کند، تفلون است. ماده تفلون معمولا عمر مشخصی دارد و پس از مدتی دیگر خاصیت خود را از دست می‌دهد و مانع جذب آب نمی‌شود اما اگر روش شستشو آن صحیح باشد برای مدتی طولانی می‌توانید از خاصیت ضدآب بودن آن استفاده کنید. برای شستشو لباس‌ های ضدآب مانند کت، کاپشن و یا انواع گرمکن بارانی باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه مطرح خواهیم کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

شستشو لباس‌ های ضدآب

برچسب اطلاعات لباس: همیشه قبل از شستشو هر لباسی به خصوص لباس‌ های ضدآب برچسب اطلاعات مربوط به لباس را که به آن دوخت شده است را مطالعه کنید. این راهنما کمک می‌کند تا متوجه شوید برای شستشو لباس و یا مراقبت از لباس به چه نکاتی باید توجه کنید.

جنس لباس: برخی از لباس ‌های ضدآب ممکن است از جنس چرم باشند و برخی دیگر مانند نایلون باشند. هر کدام از این الیاف روش شستشو خاص به خودشان را دارند.

چک کردن لباس: جیب‌های آن را خالی کنید و اگر دکمه یا زیپ دارد حتما آن را ببندید تا آماده شستشو شود.

مواد شوینده: یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که برای شستن لباس‌های ضدآب از پودر شستشو لباس‌های معمولی نمی‌توان استفاده کرد، باید از مواد شوینده‌ای استفاده کرد که فاقد ماده آلکالین باشند و یا از شوینده‌هایی که PH خنثی دارند و مخصوص شستشو لباس‌های ابریشمی و پنبه‌ای است، استفاده کنید و به خاطر داشته باشید هرگز برای شستن لباس‌های ضدآب از هیچ‌گونه ماده سفید کننده یا نرم کننده استفاده نکنید.

شستشو لباس‌ های ضدآب مواد شویند

ماشین لباسشویی یا دستی: اگر می‌خواهید لباس‌های ضدآب را در ماشین لباس‌شویی بشویید حتما آن را بر روی دور ملایم بگذارید و اگر با دست می‌شویید حتما به آرامی این کار را انجام دهید و از چنگ زدن آن خودداری کنید.

شستشو لباس‌ های ضدآب ماشین لباسشویی

خشک کردن: پس از اتمام مراحل شستشو لباس، نوبت به خشک کردن آن می‌رسد. بهتر است برای خشک کردن لباس‌های ضدآب، هوای آزاد را انتخاب کنید اما اگر از خشک کن استفاده می‌کنید، پس از خشک شدن لباس، دوباره پس از بیست دقیقه آن را در خشک کن بیندازید تا فرایند خشک شدن آن کامل شود و دوام لباس بالاتر رود.

شستشو لباس‌ های ضدآب خشک کن

روش دسته‌بندی شستشو لباس‌ های ضدآب

دسته‌بندی لباس‌ها از نظر جنس و رنگ یکی از مهم‌ترین مواردی است که حتما باید رعایت شود. همانطور که می‌دانید هر لباسی جنس متفاوت دارد و ممکن است روش شستشو آن با دیگری متفاوت باشد در نتیجه باید لباس‌های را از نظر جنس و رنگ دسته بندی کرد تا هنگام شستشو لباس‌ها دچار آسیب نشوند. برای دسته بندی لباس‌ های ضدآب ابتدا باید رنگ آن‌ها را در نظر گرفت. معمولا لباس‌ها را از نظر رنگی به سه دسته سفید، مشکی و رنگی تقسیم می‌کنند. سپس برچسب‌های راهنمای هر لباس را مطالعه کرده و بر اساس الیاف و جنس مشابهی که دارند آن‌ها را دسته بندی می‌کنیم.

به خاطر داشته باشید که میزان دمای آب و ماده شوینده که برای شستشو لباس‌ها استفاده می‌کنید بسیار مهم است. با رعایت تمامی موارد شستشو لباس های ضد آب شما می‌توانید علاوه بر تمیز نگه داشتن لباس‌ها، میزان طول عمر و دوام لباس‌ها را نیز بالا ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر“اشتباهات در پوشش که شما را پیرتر نشان می‌دهد!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…