درباره کوچکترین دوربین جهان چه می‌دانید؟

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابعاد کوچکترین دوربین جهان در حدود چند میلی‌متر طول و عرض است که آن را به ابزاری ارزشمند در نظارت، امنیت و استفاده‌های جاسوسی بدل می‌کند.
کوچکترین دوربین جهان

کوچکترین دوربین جهان یک بخش کوچک از نوک انگشت را در بر می‌گیرد. طراحی فوق العاده کوچک و جمع و جور آن، به این دوربین اجازه می‌دهد که به راحتی در دستان انسان جا بگیرد. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

دوربینی کوچک‌تر از دانه نمک

این دوربین دارای صفحه نمایش کوچکی است که به کاربر امکان پیکربندی تنظیمات و مشاهده تصاویر گرفته شده را می‌دهد.

با وجود اندازه بسیار کوچک، کوچکترین دوربین جهان قابلیت ضبط ویدئوهای با کیفیت HD و عکسبرداری با رزولوشن ۵ مگاپیکسل را دارد. این دوربین عمدتأ برای استفاده‌های مخفیانه طراحی شده است و مصارف جاسوسی دارد.

 در طول سال‌ها، پیشرفت‌های فناوری منجر به توسعه دوربین‌های کامپکت فوق‌العاده شده است که قادر به ثبت تصاویر و فیلم‌های با کیفیت بالا هستند. این دوربین‌های مینیاتوری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی قابل حمل باشند و اغلب در دستگاه های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و سیستم‌های نظارتی قرار داده می‌شوند.

کوچکترین دوربین جهان

انواع مختلف کوچکترین دوربین جهان

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی شرکت‌های مختلف در حال ربودن گوی سبقت ساخت کوچکترین دوربین جهان از یکدیگرند. به همین دلیل است که انواع مختلفی از این دوربین‌ها وجود دارد.

دوربین آلفا اس موکا

یکی از نمونه‌های دوربین کوچک Mokacam Alpha S است. این دوربین با ابعاد تنها ۴۵ در ۴۵ در ۲۵ میلی‌متر، عنوان یکی از کوچک‌ترین دوربین‌های اکشن ۴K موجود را در اختیار دارد.

علی‌رغم اندازه کوچک، ویژگی‌های چشمگیری مانند تثبیت کننده تصویر، ضبط حرکت آهسته و اتصال Wi-Fi دارد. به راحتی می‌توان این نوع از کوچکترین دوربین جهان را بر روی سطوح مختلف نصب کرد یا در جیب خود حمل کرد و برای ثبت لحظات اکشن در حال حرکت مناسب است.

دوربین اسپلیت۴

یکی دیگر از موارد قابل توجه Runcam Split 4 است. این دوربین به طور خاص برای پهپادهای FPV (نمای اول شخص) طراحی شده است و ابعادی در حدود ۱۹ میلی متر در ۱۹ میلی متر دارد. این نوع از انواع کوچکترین دوربین جهان در حالی‌که تنها چند گرم وزن دارد قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت بالا و پخش زنده را دارد، ارائه می دهد.

کوچکترین دوربین جهان

اندازه جمع و جور این دوربین به علاقه‌مندان به هواپیماهای بدون سرنشین اجازه می‌دهد بدون به خطر انداختن چابکی و عملکرد پهپاد، فیلم‌هایی جامع ضبط کنند.

دوربین جاسوییچی

یکی دیگر از نمونه‌های کوچکترین دوربین جهان Keychain Camera است، یک دوربین با اندازه میکرو که به راحتی می‌تواند روی یک جاکلیدی قرار گیرد. علی‌رغم اندازه کوچک، این دوربین هم عکس‌ و هم ویدیوها را با وضوح شگفت‌انگیزی ثبت می‌کند و انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال یک دوربین قابل حمل هستند.

دوربین مدادی

یکی دیگر از دوربین های کوچک قابل توجه، Spy Camera Pen است که شبیه یک خودکار معمولی است اما دارای یک دوربین مخفی است. این دوربین قابلیت ضبط ویدیوهای با وضوح بالا و گرفتن تصاویر بدون برانگیختن سوء ظن را دارد. این دستگاه مخفی مورد علاقه بازرسان، روزنامه‌نگاران و افرادی است که به قابلیت‌های ضبط محتاطانه نیاز دارند.

کوچکترین دوربین جهان

این نمونه‌ها پیشرفت قابل توجهی را در کوچک‌سازی فناوری دوربین را نشان می‌دهند. با ادامه پیشرفت فناوری، این احتمال وجود دارد که دوربین‌های کوچک‌تر با قابلیت‌های پیشرفته‌تر نیز ساخته شوند و دنیای عکاسی و فیلم‌برداری را متحول کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ملاقات با گوشی‌های هوشمند آینده را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…