بازار مسکن‎مهر اطراف تهران رونق گرفت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش قیمت اجاره‎بهای مسکن و کاهش توان پرداخت آن باعث شده است که  مردم به سمت شهرک های اقماری اطراف تهران روی آوردند.

رئیس اتحادیه املاک تهران با بیان این مطلب  گفت : در بازار مسکن خرید و فروش انجام می‎شود و نمی‎توان گفت بازار در رکود است  چرا که  رکود زمانی صورت می گیرد که هیچ‎گونه  خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد.

مسکن‎مهر اطراف تهران رونق گرفت

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، مصطفی قلی خسروی در عین حال تصریح کرد: میزان خرید و فروش مسکن  در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: برغم افزایش قیمت مسکن، خریدو فروش  همچنان صورت می‎گیرد، در بخش رهن‎و‎اجاره نیز با افزایش قیمت ها توان مردم برای اجاره بسیار کمتر شده و کوچ به سمت شهرک های اقماری تهران زیاد شده است.

رئیس اتحادیه املاک تهران با بیان اینکه  به سبب افزایش قیمت اجاره، مردم توان پرداخت اجاره‎بها را ندارند و به ناچار به منطقه پایین تراز محل خود می‎روند  افزود: ​ در سال های ۶۸،  ۸۶ و ۹۱ هم مردم  به سمت شهرک‎های اقماری  کوچ کردند.

مصطفی قلی خسروی  در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه اعتقادی به وجود خانه‎های خالی ندارم  زیرا  خانه‎هایی که در سال ۸۶ یا ۹۱ پایان کار گرفته‎اند  برای اجاره و رهن  در اختیار  مردم قرار می‎گیرند و هیچ کس خانه خود را خالی نگه نمی‎دارد.

وی گفت: باتوجه به برنامه های اخیر دولت به عنوان طرح مسکن امید، باید بافت‎های فرسوده تقویت شود زیرا با اجرای این برنامه جلوی نابسامانی بازار خرید و فروش، تورم و افزایش قیمت مسکن گرفته می شود.

رئیس اتحادیه املاک کشور افزود: باید برای  تامین  مسکن دهک‎های پایین جامعه برنامه‎ریزی و با ساخت خانه و عرضه آن، تقاضا و قیمت را کنترل کرد.

در این باره بیشتر بخوانید:

اجاره نشین ها از پایتخت می روند

حاشیه نشینی، پیامد گرانی مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…