چگونه شلوار‌های جین را بشوییم‌؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوشیدن گاه به گاه شلوار جین به‌قدری آن را کثیف نمی‌کند که بخواهید در ماه چندین بار آن را بشویید.
شستن شلوار جین

برای شستن شلوار جین می‌توانید از دو روش دستی و ماشینی استفاده کنید. جین یکی از لباس‌های محبوب و جزئی از کمد لباس بسیاری از افراد است. جین به دلیل راحتی در پوشیدن و توانایی ترکیب کردن با سایر لباس‌ها همانند تی‌شرت ساده، کت، بلوز و پیراهن بسیار محبوب است. شلوارهای جین معمولاً از پنبه ساخته می‌شوند و در صورت مراقبت صحیح دوام بسیار بالایی دارند. یکی از عواملی که می‌تواند شلوار جین را خراب کند، شستشو نامناسب است. همراه مجله دلتا باشید تا روش درست شستن شلوار جین را به شما آموزش دهیم.

شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

در قدم اول برای شستن شلوار جین درجه ماشین لباس‌شویی را روی درجه ملایم (gentle) یا ظریف (delicate) تنظیم کنید. شستشو نادرست باعث ایجاد سایش در پارچه جین می‌شود.

مواد شوینده مناسب شستن شلوار جین

هنگام شستن شلوار جین و لباس‌های جین از شستشو دهنده‌های سازگار با محیط‌زیست استفاده و به هیچ عنوان از سفیدکننده استفاده نکنید.

تنظیم دمای آب برای شستن شلوار جین

درجه آب ماشین لباسشویی را روی آب سرد تنظیم کنید. در شستشو لباس‌های جین هیچ‌وقت از آب گرم استفاده نکنید. گرم بودن آب کمکی به شستشو نمی‌کند و فقط باعث از بین رفتن کیفیت جین می‌شود.

برچسب مراقبتی شلوار جین را بخوانید

پارچه جین، برخلاف ظاهرش پارچه لطیفی است. هنگامی‌که در ماشین لباس‌شویی به همراه سایر لباس‌ها شسته می‌شود، در اثر برخورد دکمه، زیپ و سایر پارچه‌های درون لباس‌شویی دچار ساییدگی می‌گردد؛ بنابراین هنگام شستشو شلوار آن را پشت ‌و رو کنید. برچسب‌های روی لباس را به خوبی مطالعه کنید. برخی از پارچه‌ها باید به ندرت شستشو شوند و برخی دیگر شرایط خاصی برای شستن دارند. این برچسب‌ها می‌توانند به شما در تنظیم مشخصات شروع شستشو ماشینی کمک فراوانی کنند.

لباس‌های جین را به تنهایی بشویید

اگر همه لباس‌ها را داخل لباس‌شویی خالی کنید، یک ماشین رنگرزی خوب درست کرده‌اید. به‌طور خلاصه در شستشو لباس‌های جین به همراه سایر لباس‌ها احتیاط کنید.

خشک کردن شلوار جین

از هوای آزاد برای خشک‌کردن استفاده کنید. هیچ‌وقت سعی نکنید در وقت صرفه‌جویی کرده و از خشک‌کن با حرارت بالا برای خشک‌کردن شلوار جین استفاده کنید. خشک‌کن باعث خواهد شد که رنگ و بافت پارچه دچار آسیب شود.

برای جلوگیری از چروک‌خوردگی پارچه‌های جین، هنگام آویزان کردن، کمی پارچه را بکشید. شلوار را از قسمت زانو خم کنید و به روی ‌بند بیندازید. خط طناب و یا پیچیدگی زیاد لباس هنگام خشک کردن باعث ایجاد خطوط و شکستگی در بافت جین خواهد شد.

شستن شلوار جین خشک کن

شستن شلوار جین با دست

شلوار جین را در سینک، وان و تشت می‌توانید بشویید. این کار باعث حفظ رنگ و عدم سایش در شستشو می‌شود.

شلوار را پشت‌ورو کنید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه داخل تشت آب سرد یا ولرم، خیس شود. بعد از مدتی آن را از آب خارج کنید و زیر آب بشویید. مانند مراحل شستشو ماشینی اقدام به خشک‌کردن نمایید. شلوارهای جین را فقط زمانی که نیاز به شستشو دارند، بشویید.

شستن شلوار جین دستی

مراقبت از شلوارهای جین

بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید کننده جین همانند لویی ویتون، به مشتریان خودشان توصیه می‌کنند شلوارهای جین و لباس‌های جنس جین را در سال چند بار بیشتر شستشو ندهند. شستن پی در پی باعث نابودی پارچه می‌شود.

تمیز کردن لکه‌ها

لکه‌ها را به‌وسیله پارچه و مواد شوینده تمیز کنید. برای چند لکه ساده شلوار را داخل لباس‌شویی قرار ندهید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “نحوه صحیح ست کردن ژاکت بافتنی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۰:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…