۸۰ درصد از بیماران کرونایی به کمبود ویتامین D مبتلا هستند

۱
17
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مطالعات جدید در بیمارستان اسپانیا نشان می‌دهد 80 درصد بیماران مبتلا به کووید-19، کمبود ویتامین D دارند.
کمبود ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که به­‌طور طبیعی در تعداد محدودی از غذاها وجود دارد و به­‌عنوان مکمل غذایی نیز در دسترس است همچنین زمانی­‌که اشعه‌­ ماورای بنفش خورشید به پوست می‌تابد و سنتز ویتامین D رخ می­‌دهد، این ویتامین در بدن تولید می­‌شود. ویتامین D را می‌توان هورمونی توصیف کرد که در کلیه تولید می‌شود و میزان غلظت کلسیم خون را کنترل و بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره کمبود ویتامین D و رابطه آن با کرونا بخوانید.

کمبود ویتامین D

براساس پژوهش منتشر شده در ژورنال The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism بیش از ۸۰ درصد از ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستانی در اسپانیا کمبود ویتامین D داشته‌اند. این مطالعه نشان داد که مدت زمان بستری شدن این افراد در مقایسه با سایرین بیشتر بوده‌است. براساس گفته‌های یکی از نویسندگان این پژوهش: «یک روش جلوگیری از کووید-۱۹، شناسایی و درمان کمبود ویتامین D در گروه‌های پرخطر مانند افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و پرستاران است.

در این پژوهش مشخص شد که سطح ویتامین D در مردان مبتلا به کرونا از زنان کمتر بوده که علل مختلفی از جمله سبک زندگی و عادت‌های غذایی بر این موضوع تاثیر داشته‌ است. ویتامین D برای بیماران کووید-۱۹ که کمبود ویتامین D دارند توصیه می‌شود، زیرا اثرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد.»

دکتر گارث دیویس (Gareth Davis) از مارچ تا جولای ۲۰۲۰ تحقیقاتی را درباره ویروس کرونا و تاثیر ویتامین D روی آن انجام داد. او معتقد است که نادانسته‌های ما درباره میزان مصرف ویتامین D زیاد است و ما این ویتامین را به طور کامل نمی‌شناسیم.

ویتامین D در واقع یک ویتامین نیست و به صورت هورمون استروئید، با تابش مستقیم نور خورشید به پوست و تبدیل پیش هورمون استروئید توسط کبد و کلیه‌ها بوجود می‌آید. نه تنها کمبود ویتامین D باعث راشتیسم می‌شود، بلکه این ویتامین نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز دارد. آن‌ها با استفاده از روش‌های علم فیزیک، علم داده و هوش مصنوعی، متوجه شدند که کمبود ویتامین D خطر ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد. در این تحقیقات از ۱.۶ میلیون داده از موارد مرگ و بهبودی، در ۲۴۰ منطقه جهان استفاده شده است.

دکتر دیویس معتقد است که اگر میزان ویتامین D زیاد باشد، سیستم ایمنی فرد به طور ذاتی قوی خواهد بود. به این ترتیب درصورت حمله ویروس، بدن در برابر آن مقاومت می‌کند. همچنین در صورتی که سیستم ایمنی در مقابله با ویروس شکست بخورد، آنتی‌بادی آن توسط بدن ساخته می‌شود تا جلوی تهاجم ویروس را بگیرد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطلب «چرا مصرف ویتامین D3 حیاتی است؟» را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…