نحوه صحیح ست کردن ژاکت بافتنی

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ژاکت بافتنی یک لباس پاییزی و زمستانی کلاسیک و بسیار کاربردی است  که می‌توانید با استفاده از آن استایل‌های متفاوت و زیبایی خلق کنید.
ژاکت بافتنی

 ژاکت بافتنی نسبت به لباس‌های بافتنی دیگر بسیار انعطاف‌پذیر است. هم می‌توان از آن‌ها برای مناسبت‌های رسمی استفاده کرد، و هم مناسبت‌های غیر رسمی. به همین دلیل است که هر فردی باید برای روزهای سرد، حتما یک مدل ژاکت در کمد لباس‌های خود داشته باشد. با این حال، اگر تا به حال ژاکت بافتنی نپوشیده‌اید، ممکن است در هنگام ست کردن آن با لباس‌های دیگر با چالش مواجه بشوید. این ژاکتها مدلهای بسیار متفاوتی دارند و ست کردن آنها کار چندان آسانی نیست. اما نگران نباشید، اگر چند نکته کلیدی را در مورد ژاکت‌های بافتنی یاد بگیرید، به راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها استایل‌های شیک و جذابی خلق کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

نحوه صحیح ست کردن ژاکت بافتنی

به فرم بدن توجه کنید

ژاکت‌های بافتنی مدل، سایز، قد، و الگوی دوخت متفاوتی دارند. هر مدل ژاکتی برای یک فرم بدن مناسب‌تر است. به همین دلیل است که باید مدل، الگوی دوخت و قد ژاکت بافتنی خود را به نحوی انتخاب کنید که بدن در آن خوش فرم دیده شود. اگر لاغر هستید و کمر کشیده‌ای دارید، بهتر است یک ژاکت تنگ انتخاب کنید قسمت کمر آن چسبان باشد. یک ژاکت بافتنی بلند و گشاد فرم بدن را در خود پنهان میکند و باعث می‌شود یک فرد شلخته و بدتیپ به نظر برسید.

 استایل غیر رسمی با ژاکت بافتنی سایز بزرگ

ژاکت‌های بافتنی سایز بزرگ بهترین انتخاب برای روزهای سرد فصل پاییز و زمستان است. بهترین حالت این است که از ژاکت‌های سایز بزرگ برای یک استایل غیر رسمی استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید: درست است که این ژاکت‌ها گشاد و راحت هستند و این ماهیت‌شان است؛ اما به این معنا نیست که باید سایز آن‌ها را بیش از حد بزرگ انتخاب کنید. چون در این حالت فردی شلخته به نظر خواهید رسید.

ژاکت بافتنی کوتاه

دکمه‌های ژاکت بافتنی خود را نبندید

می‌توانید زیر ژاکت بافتنی خود یک تیشرت طرحدار جالب پوشیده و دکمه‌های ژاکت خود را باز بگذارید تا توجه همه به سمت تیشرت‌ جلب شود. همچنین می‌توانید تیشرت خود را ساده و رنگی انتخاب کنید؛ یا یک تیشرت راه راه یا طرحدار دیگر بپوشید. با این کار یک استایل غیر رسمی و شیک خلق می‌کنید که همراه با یک شلوار جین ساده، شلوار جین تنگ، و یا لگینگ تکمیل می‌شود.

ژاکت بافتنی بلند

جلب توجه کمتر روی لباس اصلی

اگر حس می‌کنید لباسی که پوشیده‌اید زیاد از حد جلب توجه می‌کند و یا خیلی رسمی است، روی آن یک ژاکت‌بافتنی ساده بپوشید. به عنوان مثال، اگر یک لباس طرحدار شلوغ پوشیده‌اید، میتوانید روی آن یک ژاکت‌بافتنی ساده به رنگ مشکی بپوشید تا کمتر جلب توجه کند. همچنین اگر الگوی لباستان زوایای تیزی دارد، میتوانید با پوشیدن یک ژاکت‌بافتنی نازک روی آن، ظاهر لباس خود را کمی نرم‌تر نشان دهید.

به دنبال ژاکت‌های بافتنی خاص و شیک باشید

همه ژاکت‌های بافتنی ساده و غیر رسمی نیستند. بعضی ژاکت‌ها هم هستند که جزییات شیک و زیبایی دارند؛ مثل آستین حریر، دکمه‌های زینتی و غیره. سایز آنها نیز معمولا تنگ است و توی بدن بسیار شیک دیده می‌شوند.

روی ژاکت بافتنی خود یک کمربند ببندید

برای اینکه ژاکت بافتنی خود را از حالت سادگی دربیاورید، می‌توانید روی آن یک کمربند ببندید. همچنین برای اینکه کمرتان باریکتر از حالت عادی دیده شود، بهتر است کمربند را روی باریکترین قسمت کمر خود ببندید. برای داشتن یک استایل شیک، از یک کمربند نازک، و برای داشتن استایلی مدرن، از یک کمربند ضخیم استفاده کنید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “لباس مجلسی مناسب خانم‎های چاق” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  2. فهیمه بیاتی

    ۹ آذر ۱۳۹۹ در ۹:۲۲ ق٫ظ

    سلام من دوست دارم طریقه بافت ژاکت در منزل رو بلد بشم ولی متاسفانه کسی خوب توضیع نمیدهفه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…