بزرگترین باغ وحش های دنیا را بشناسید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراجعه به باغ وحش و بازدید از حیوانات مختلف و گونه‌های جانوری متنوع، یکی از تفریحات افراد و به ویژه گردشگرانی است که به شهر و یا کشور جدیدی سفر کرده اند.
بزرگترین باغ وحش بزرگترین باغ وحش های دنیا را بشناسید

حال اگر این سوال برایتان به وجود می‌آید که بزرگترین باغ وحش ها در چه کشورهایی قرار گرفته‌اند، باید بگوییم که تعدادشان بسیار زیاد است. در این بخش لیستی از بزرگترین باغ وحش های دنیا را تهیه نموده‌ایم که هم مساحت بزرگی دارند و هم تعداد جانوران بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند با مجله دلتا همراه باشید.

باغ ‌وحش هنری دورلی- نبراسکا

باغ وحش هنری دورلی که به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ایالت نبراسکا شناخته می‌شود. این باغ وحش، ۱۷۰۰۰ حیوان مختلف از ۹۶۲ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است و بدین ترتیب به یکی از کامل‌ترین باغ وحش های دنیا تبدیل شده است.

باغ وحش مسکو

باغ وحش پکن

باغ وحش پکن که یکی از بزرگ ترین باغ وحش های دنیا است، حیوانات بسیار متنوعی را در خود جای داده است. این حیوانات از ۴۵۰ نوع گونه‌ی جانوری خشکی‌زی و ۵۰۰ گونه‌ی جانوری دریایی انتخاب شده‌اند و قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم، کلکسیونی کامل از حیوانات کره‌ی زمین را رقم زده است. اما لازم است بدانید که این باغ وحش شهرت اصلی خود را، مدیون گونه‌های کمیابی همچون پانداها است و سالانه افراد زیادی برای بازدید از این حیوانات راهی باغ وحش پکن در چین می‌شوند.

باغ وحش پکن

باغ جانورشناسی – برلین

باغ جانورشناسی برلین که یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش های کشور آلمان است، در سال ۱۸۴۴ افتتاح شده است و دارای مساحتی در حدود ۸۴ هکتار می‌باشد. این باغ وحش دارای بیش از ۱۷۰۰۰ حیوان از ۱۵۰۰ گونه‌ی جانوری مختلف می‌باشد و از تنوعی بی‌نظیر برخوردار است.

باغ جانورشناسی – برلین

باغ وحش برانکس – نیویورک

این باغ وحش که به عنوان یکی از بزرگ ترین باغ وحش های کشور امریکا شناخته می‌شود، در سال ۱۸۹۹ افتتاح شده است. جالب است بدانید که ۴۰۰۰ حیوان از ۶۵۰ گونه ی جانوری مختلف در این باغ وحش زندگی می کنند که برخی از آن ها بسیار نادر و کمیاب و برخی دیگر در حال انقراض می باشند.

باغ وحش برانکس – نیویورک

باغ وحش تورنتو

این باغ وحش که یکی دیگر از بزرگ ترین باغ وحش ها دنیا است، به عنوان بزرگ‌ترین باغ وحش کشور کانادا نیز شناخته می‌شود و بیش از ۱۶۰۰۰ حیوان مختلف از ۴۹۱ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است. تنوع این حیوانات بسیار زیاد است و بازدید از آن‌ها به تمامی گردشگران توصیه می‌شود.

باغ وحش تورنتو

باغ وحش مسکو

باغ وحش مسکو نیز که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌ های قاره‌ی اروپا شناخته می‌شود، در لیست بزرگترین باغ وحش های دنیا جای گرفته است و با دارا بودن ۶۰۰۰ حیوان مختلف از ۹۲۷ گونه‌ی جانوری، کلکسیونی کامل از حیوانات مختلف را به وجود آورده است. این باغ وحش در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار شکل گرفته است و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌باشد.

باغ وحش مسکو

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “باغ بومارزو، سرزمین هیولاها” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…