زیبایی تاریخی در سرزمین قصرهای باشکوه

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در شهر میسور هند قصری وجود دارد که از نظر معماری و زیبایی اگر از تاج محل بهتر نباشد دست کمی هم از آن ندارد.
قصر میسور

هندوستان سرزمین قصرهای زیبا، ‌شهرهای پرازدحام و طبیعت خیره‌کننده و سحرانگیز مملو از کوه، دریاچه و حیوانات عجیب است. طراحی پیچیده و نفس‌گیر قصرها و معابد این کشور یکی از جاذبه‌های آن است. مناظر طبیعی بدیع و منحصربه‌فرد آن باعث حیرت و تحسین بیننده می‌شوند. در مجله دلتا به آشنایی با قصر میسور هند ، قصری تاریخی در شهر میسور کارناتاکا می‌پردازیم.معماری قصر میسور

آشنایی با قصر میسور در هند 

شهر میسور در ایالت کارناتاکا قرار دارد و به شهر قصرها مشهور است. در واقع، در میسور ۷ قصر وجود دارد که قصر میسور بی‌نظیرترین و باشکوه‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. این قصر به نام قصر آمبا هم شناخته می‌شود.

میسور محل اقامت پادشاه و خانواده‌اش بوده است و هنوز هم اقامتگاه رسمی آن‌ها به شمار می‌رود. قصر فعلی در سال ۱۹۱۲ و برای بیست و چهارمین پادشاه دودمان وادیار ساخته شده است.

این قصر یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین قصرهای هند به حساب می‌آید.

آشنایی با قصر میسور در هند

تاریخچه قصر

این قصر، تاریخی بسیار غنی و پرفراز و نشیب دارد. این مکان از سال ۱۳۵۰ تا ۱۹۵۰ و به مدت ۶۰۰ سال محل اقامت و زندگی خاندان سلطنتی بوده است.

در این دوران قصر میسور ساخته شد و بارها مورد بازسازی قرار گرفت. در سال ۱۸۹۷ پادشاه آن زمان میسور، تصمیم گرفت قصری جدید در این مکان بسازد. چون قصر قدیمی که از چوب ساخته شده بود، در آتش سوزی مهیبی از بین رفته بود.

یک معمار انگلیسی به نام لرد هنری اروین مسئولیت ساخت قصر جدید را بر عهده گرفت. ساخت قصر جدید در سال ۱۹۱۲ کامل شد و در آن زمان هزینه‌ای بالغ بر ۴۱ میلیون روپیه صرف تکمیل آن شد.

تاریخچه قصر میسور

نمایش تماشایی نور و صدا

این بنا به خودی خود آنقدر جذابیت دارد که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. با این حال، نمایشی تماشایی هم چند سالی است در این قصر برگزار می‌شود که باعث جذابیت بیشتر این قصر شده است. نورپردازی‌های زیبایی در قصر کار شده است. این نورپردازی‌ها همراه با موسیقی‌های هیجان انگیز، نمایشی جالب برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

نمایش تماشایی نور و صدا در قصر میسور

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های جهانگردی، نامه بنویسید تا شریک رویاهایتان را پیدا کنید! را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  2. سلمان.بیت.سیاح

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

    سواقعن.خوب.است.وازان.استفاده.ولڌت.بردیم.خیلی.خیلی.خوب.است

    پاسخ

    • زهرا توانا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

      سلام. سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

    خیلی زیبا بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…