چگونه آشپزخانه‌ کوچک را به ناهار خوری تبدیل کنید

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه می توان یک آشپزخانه کوچک را تبدیل به یک ناهارخوری زیبا کرد؟
آشپزخانه‌ کوچک

اگر آشپزخانه شما کوچک است بطور قطع برای قرار دادن میزناهارخوری خود با مشکل روبه‎رویید. نگران نباشید در این گزارش شما را با ۱۰ روش کاربردی برای تبدیل آشپزخانه کوچک به ناهارخوری آشنا می‎کنیم.

به گزارش مجله دلتا، آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و چیدمان وسایل در آن به ویژه اگر فضا کوچک باشد بسیار اهمیت دارد.  میز ناهارخوری یکی از وسایلی است که با توجه به متراژ خانه‌های امروزی، (که بیشتر شبیه یک سوئیت هستند)، شانس کمی برای قرار گرفتن در آشپزخانه دارد اما به دلیل سبک‌زندگی‌های جدید استفاده از این وسیله پرکاربرد را نمی‌توان نادیده گرفت و کوچک بودن فضا، دلیل خوبی برای چشم پوشی از قرار دادن آن در آشپزخانه نیست.

در این گزارش  با چند روش کاربردی، می‌توان آشپزخانه خود را به یک غذاخوری کوچک تبدیل کرد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

۱- پیشنهاد نخست ما این است که در صورت باریک بودن آشپزخانه، میز و صندلی را در کنج آشپزخانه و در صورت امکان کنار پنجره قرار دهید.

آشپزخانه‌ کوچک

۲- یا همانند تصویر یک میز دیواری کنار پنجره بسازید و دو صندلی یا چهارپایه کوچک زیر آن قرار دهید.

میز دیواری

۳- اگر آشپزخانه شما در مرحله طرح ریزی و ساخت است می‌توانید زیرپیشخوان را خالی گذاشته و به عنوان میز از آن استفاده کنید.

زیرپیشخوان

۴- همچنین می‌شود تعدادی صندلی پشت نیمه‌پیشخوان گذاشته و از آن به عنوان میز استفاده کرد.

صندلی پشت نیمه پیشخوان

۵- میزهای تاشو شاید کمی قدیمی باشد اما آشپزخانه شما را به یک غذاخواخوری کوچک تبدیل می‌کند.

میزهای تاشو

۶- البته اگر از میزهای تاشو قدیمی خیلی خوشتان نمی‌آید می‌توانید از نمونه مدرن‌تر آن استفاده کنید این روزها، میزهای تاشو قابل نصب روی دیوار هستند و بر اساس بودجه شما ساخته می‌شوند.

میزهای تاشو دیواری

۷- اگر جایی برای گذاشتن میز و صندلی ندارید بهترین کار این است که همانند تصویر زیر  وسایل آشپزخانه خود را چندمنظوره کنید.

وسایل چندمنظوره

۸-  یکی از روشهای چندمنظوره کردن را در تصویر زیر می بینید. می‎توان از یک میز هم به عنوان کمد و هم برای غذاخوری استفاده کرد. البته در این طرح پایه های میز طوری ساخته شده‌اند که صندلی‌ها زیر آن قرار گرفته و جای کمتری اشغال می کنند.

غذاخوری در آشپزخانه

۹- میزی تهیه کنید که مناسب فضای آشپزخانه شما باشد و بتوان آن را جایی دنج قرار داد. به ویژه آنکه صندلی‌های آن به طور کامل زیر میز قرار بگیرد. برای یک آشپزخانه کوچک، چیزی بدتر از آن نیست که صندلی‌ها به گونه‌ای باشد که مدام مجبور به جابه جا کردن آن باشیم.

آشپزخانه کوچک

۱۰- در  آشپزخانه‌های کوچک فقط می‌توان از یک یا دو صندلی استفاده کرد اما اگر مهمان داشته باشید چه کار می‌توان کرد؟ توصیه می‌کنیم روی صندلی‌های تاشو سرمایه گذاری کنید. اما اگر بازهم به سبب کمبود جا دچار دردسر شده‌اید می‌توانید از مدلهای دیواری آن استفاده کنید.

 

 

 آشپزخانه

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…