خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خواص ارده برای لاغری؛ هم به کاهش وزن و هم به درمان لاغری کمک می‌کند. خوردن ارده به تنهایی و قبل از غذا، به دلیل کاهش اشتها به لاغری و خوردن ارده همراه با شیره و عسل بعد از غذا، به دلیل کالری بالا به درمان لاغری کمک می‌کند.
خواص ارده برای لاغری بسیار زیاد است

به منظور داشتن اندامی متناسب، ضروری است رژیم غذایی سالم، طبیعی و آسانی دنبال شود تا فرد بتواند این تناسب اندام را حفظ کند. انتخاب و خوردن غذا‌های سالم یکی از بهترین گزینه‌ها است. ارده یک خوراکی سالم است خواص ارده برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است و هم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین غذا‌ها برای درمان لاغری بیش از حد افراد استفاده شود. در این مطلب از دلتا مگ با این خواص آشنا خواهید شد.

کدام خواص ارده باعث لاغری می‌شود؟

ارده در واقع خمیری است که از دانه‌های کنجد آسیاب شده تهیه می‌شود و معمولا در غذاهای خاورمیانه و مدیترانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحالی‌که ارده می‌تواند یک مکمل مغذی برای یک رژیم غذایی متعادل باشد، مهم است که بدانیم هیچ غذایی به‌تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود. کاهش وزن معمولا از طریق ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده با کالری و فعالیت بدنی منظم حاصل می‌شود. بااین‌حال، ارده دارای خصوصیاتی است که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. ارده با شیره یک ترکیب مقوی و خوشمزه است

چربی‌های سالم

ارده حاوی چربی‌های اشباع نشده است که در مقایسه با چربی‌های اشباع شده، چربی‌های سالم‌تری محسوب می‌شوند، این‌را می‌توان یکی از خواص ارده برای لاغری در نظر گرفت. این چربی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند احساس سیری و رضایت داشته باشید که ممکن است از پرخوری جلوگیری کرده و به کنترل وعده‌غذایی کمک کند.

پروتئین

یکی دیگر از خواص ارده برای لاغری میزان پروتئین ارده است. ارده منبع پروتئینی است که برای حفظ و ترمیم بافت‌های بدن ضروری است. گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و گرسنگی را کاهش دهید.

فیبر

دانه‌های کنجد که برای تهیه ارده استفاده می‌شود منبع خوبی از فیبر رژیمی است و همین فیبر می‌تواند از دیگر خواص ارده برای لاغری باشد. فیبر می‌تواند هضم بهتری داشته باشد، حرکات روده را تنظیم کند و شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و به طور بالقوه کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد.

محتویات مغذی

از دیگر خواص ارده برای لاغری به محتویات مغذی آن می‌توان اشاره کرد. ارده حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن، منیزیم و ویتامین‌های گروه B است. شیره خرما یا انگور بهترین ترکیب برای صبحانه هستند

ارزش غذایی ارده

ارده از تفت دادن دانه‌های کنجد به دست می‌آید و بیشتر خواص کنجد را شامل می‌شود. دانه کنجد یکی از مغذی‌ترین دانه‌های روغنی است و ارزش غذایی و دارویی فراوانی دارد از این‌رو مصرف ارده به تنهایی می‌تواند صبحانه‌ای کامل باشد. ماده اصلی تشکیل دهنده ارده، کنجد است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌رود. ویتامین‌های موجود در ارده شامل ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، د. و غیره است. ارده سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباعی نظیر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است.

مطلب پیشنهادی:  رنگی‌ترین شربت خنک تابستانی

خواص ارده برای لاغری و طریقه مصرف

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای کاهش وزن و لاغری، یک یا نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی، به‌میزان یک یا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد بخورند، با این کار اشتها کم شده و غذای کمتری خواهند خورد. مصرف ارده به ویژه در وعده صبحانه میل به پرخوری و ریزه‌خواری را در طول روز کاهش می‌دهد. همچنین ارده به دلیل احساس سیری، اشتهای فرد را برای غذای بعدی کم می‌کند. به طور کلی صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدرات و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن می‌شود.

ارده از دانه کنجد تهیه می شود

خواص ارده برای درمان لاغری و طریقه مصرف

با اینکه مصرف ارده به لاغری کمک می‌کند، ولی به دلیل میزان انرژی بالای موجود در دانه‌های کنجد، مصرف آن برای درمان لاغری نیز مفید است. به این منظور توصیه می‌شود، ارده را به همراه شیره خرما، شیره انگور و عسل بعد از غذای اصلی میل کنید.

مطابق با اصول طب سنتی، توصیه می‌شود در استفاده از رژیم ارده برای لاغری، برای افراد دارای طبع سرد (بلغمی مزاج) استفاده شود، چون طبع ارده بسیار گرم و خشک است و در افراد با مزاج صفراوی باعث بروز مشکلاتی نظیر غلیظ شدن صفرا، جوش ناشی از گرمی و… می‌شود. البته استفاده از آن همراه با مصلح‌هایی مانند سرکه، ترشیجات، آب‌ لیموی ترش و شیرین به از بین رفتن عوارض ارده کمک می‌کند.

سخن آخر

درحالی‌که ارده می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، مهم است که از آن در حد اعتدال استفاده کنید. درست مانند هر غذای دیگری، مصرف بیش از حد ارده می‌تواند منجر به افزایش کالری دریافتی شما شود و از کاهش وزن شما جلوگیری کند. خواص ارده برای لاغری بسیار زیاد است اما؛ برای دستیابی به وزن سالم و حفظ آن، تمرکز بر روی یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزی‌های، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم می‌شود، بسیار مهم است. انجام فعالیت بدنی منظم قبل از ایجاد هرگونه تغییر قابل‌توجه در رژیم غذایی یا سبک زندگی خود را جدی بگیرید. کنجد دانه ای بسیار مقوی با خواص زیاد است

پیشنهاد مطالعه:این گیاهان حتی با یک‌بار آب دادن در ماه هم به خوبی رشد می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…