آبشار لوه؛ نگین گلستان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبشار لوه یکی از مقاصد گردشگری در استان گلستان است.
آبشار لوه

بسیاری از ما زمانی که سخن از مسافرت به شمال به میان می‌آید، یاد استان‌هایی همچون مازندران و گیلان می‌افتیم، غافل از اینکه در مجاورت همین استان‌ها، یک استان دیگر با نام گلستان نیز وجود دارد که هر چند جنبه گردشگری و تفریحی در آن کمتر از گیلان و مازندران است، اما آب و هوای مطلوب‌تر و شرایط مناسب‌تری جهت گذران اوقات فراغت خواهد داشت. در ادامه در مجله دلتا شما را با ویژگی‌های آبشار لوه آشنا می‌کنیم.

آبشار لوه در گلستان

چیزی که باعث شده است این آبشار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد، دسترسی راحت به آن و همچنین قرار داشتن در کنار یک روستای زیبا با همین نام است. آبشار لوه در دل جنگل‌های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار دارد. وجود این درختان در اطراف آبشار باعث شده است مناظر بسیار زیبا و آب و هوای مطبوعی در کناره‌های آبشار لوه مشاهده شود.

این آبشار به صورت طبقاتی است و در سه طبقه کوهستانی منظره فوق العاده‌ای را ایجاد نموده است، چرا که مسیر آب با سرازیر شدن آبشار در این طبقات به صورت متوالی جریان یافته است.

آبشار لوه آبشار لوه در گلستان

حوضچه‌های آبشار لوه

همانگونه که در مبحث قبل بیان کردیم، آبی که از این آبشار سرازیر می‌شود به صورت متوالی از صخره‌های بالاتر به طبقات پایین‌تر ریخته می‌شود و در هر طبقه حوضچه‌هایی را خلق می‌کند که قبل از ریختن به طبقه بعدی آب از آن‌ها گذر می‌کند.

ارتفاع بلندترین طبقه آبشار لوه ۱۵ متر است و در نهایت ارتفاع مجموع آبشارها به ۷۰ متر می‌رسد. در واقع آنچه با عنوان آبشار لوه نامیده می‌شود مجموعه‌‌ای از آبشارهای متصل به یکدیگر است.

بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

آبشارها و فضای اطراف آن‌ها در فصل بهار جلوه زیباتر و آب و هوای مطلوب‌تری دارند. در شهرهای شمالی نیز چنین قاعده‌ای وجود دارد، بخصوص اینکه استان گلستان در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای شمالی، آب و هوای مطلوب‌تری نیز دارد.

اگر در فصل بهار موفق به بازدید از این آبشار نشدید، در فصل تابستان و پاییز نیز همچنان از نظر دمایی موقعیت مناسبی جهت بازدید در اختیار خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

در فصل زمستان میزان مسافران به شدت کاهش یافته و آب و هوای سردی در مناطق شمالی حکم‌فرما می‌شود. در این خصوص سعی نمایید پیش از آغاز مسافرت از وضعیت جوی و آب و هوای منطقه گالیکش در چند روز آینده مطلع گردید.

لوازمی که باید همراه داشته باشید!

در طبیعت‌گردی به هر نقطه‌ای که مد نظر شما باشید، باید وسایل خاصی را به همراه داشته باشید. لباس مناسب، کفش پیاده‌روی، کوله پشتی، غذاهای سبک و کم حجم، داروهای ضروری، دفترچه بیمه درمان، تلفن همراه، آب آشامیدنی، پاور بانک و مقداری پول نقد در کنار کارت‌های اعتباری از جمله مهم‌ترین وسایلی هستند که در زمان مسافرت و بخصوص طبیعت‌گردی در نقاط مختلف مورد نیاز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…